כולנו דואגים לעתידנו, קובעים מטרות פיננסיות ומשתדלים לעמוד בהם ככל הניתן. לאחרונה נכנס חוק חיסכון לכל ילד שנועד לדאוג גם לעתיד הילדים. מדובר על תוכנית שהיא מהפכה של ממש, שכן לראשונה המוסד לביטוח לאומי מפקיד מידי חודש סכום קבוע שנועד לחיסכון לילדים שטרם מלאו להם 18. אז מהי בדיוק התוכנית הזאת? האם ההורים יכולים להגדיל עבור ילדיהם את גובה ההפקדה החודשית? בכתבה הבאה תמצתנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על חיסכון לכל ילד.

 

מהי תוכנית חיסכון לכל ילד?

לאור התוכנית הכלכלית של הממשלה לשנים 2015-2016, המוסד לביטוח לאומי פותח לכל ילד מתחת לגיל 18 תוכנית חיסכון שבה יופקד החל מינואר 2017 ועד גיל 18 של הילד, 50 שקלים מידי חודש. זאת במטרה לפעול לקידום שוויון הזדמנויות ולהגברת המודעות לחיסכון אצל הילד ואצל משפחתו. בנוסף לכך, ההורים, במידה והם חפצים בכך, יכולים להפקיד מעבר להפקדה של ביטוח לאומי, 50 שקלים נוספים למען עתידו של ילדם האהוב.

 

על אפשרויות הפקדה בתוכנית חיסכון לכל ילד:

בעת בחינת קופת חיסכון לכל ילד נבחר בין שתי אפשרויות ההפקדה הבאות. אפשרות ראשונה היא הפקדה לתוכנית חיסכון בבנק, כאשר באפשרות זו נפתחת קופה נפרדת בחשבון הבנק של ההורים. זוהי קופה סגורה ולא ניתן למשוך ממנה אלא רק להפקיד. ניתן לבחור באחת מבין מסלולי החיסכון של הבנק והם:

  1. מסלול ריבית לא צמודה – הריבית שתקבלו היא קבועה וידועה מראש למשך כל התקופה (כלומר עד גיל 18 של הילד) ללא תלות בתנודות השוק, בריבית הפריים ובמדד המחירים לצרכן.
  2. מסלול ריבית לפי הפריים – הריבית שתקבלו תלויה בריבית הפריים במשק, הפריים הוא ריבית בנק ישראל פלוס אחוז וחצי. הריבית במסלול זה משתנה אחת לכמה חודשים בהתאם להחלטת בנק ישראל בנושא ריבית הפריים.
  3. מסלול ריבית צמודה למדד – הריבית שתקבלו במסלול זה היא קבועה ותלויה במדד המחירים לצרכן.

האפשרות השנייה לפתיחת תוכנית חיסכון לכל ילד היא לפנות לכל בית השקעות שנראה לכם, אנו ממליצים על אלטשולר שחם חיסכון לכל ילד, ולפתוח אצלו את הקופה. כמו בכל תוכנית חיסכון או קופת גמל  הכסף המופקד מידי חודש בתוכנית מושקע בשוק ההון. לכל בית השקעות קיימים מסלולי השקעה שונים בשוק ההון, כאשר המרכזיים בהם מאופיינים ברמת סיכון נמוכה, בינונית וגבוהה. כל תיק מורכב מאפיקי השקעה סולידיים ומאפיקי השקעה עם רמת סיכון גבוהה יותר. אופי המסלול משפיע על היחס בין אפיקי ההשקעה השונים.

מטבעות

נקודות יציאה בתוכנית חיסכון לכל ילד:

רבים שואלים על הנזילות של הקופה, כלומר מהן נקודות היציאה לאורך תקופת החיסכון. ראשית, עד גיל 18 אין אפשרות, לא להורים ולא לילד, להוציא את הכסף מהקופה. בגיל 18 ישנה נקודות יציאה ראשונה, במידה והוחלט להוציא את הכסף תצטרכו לשלם מס רווחי הון. במידה ואתם או הילד מחליטים להמשיך לחסוך את הכסף עד גיל 21, ביטוח לאומי יעניק לכם כ- 500 שקלים נוספים. לאחר מכן, הנזילות היא מיידית. אתם רשאים להוציא את כל הכסף או את חלקו לכל מטרה שתרצו. כמובן ברגע שתוציאו את הכסף מהקופה, תחויבו בתשלום מס רווחי הון.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, תוכנית חיסכון לכל ילד הוא עולם ומלואו. על מנת לדאוג לעתיד ילדינו מבחינה פיננסית, כדאי להשקיע מעט זמן וכסף כדי שלילדים שלנו, תהיה התחלה פיננסית קלה ונוחה יותר להמשך החיים.

חיסכון כספי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *