השקעות בתחום הנדל”ן יכולות להיות מההשקעות המשתלמות ביותר. כאשר אתם מעוניינים להשכיר דירה, כדאי שתדעו כמה מס תצטרכו לשלם ומהן ההוצאות הנוספות על מנת שתדעו לחשב את ההכנסה הסופית שלכם. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על תשלום מס על השכרת דירות בארץ ובחו”ל.

 

זה משנה איפה אתם משכירים דירה

כשמדובר בתשלום מס עבור השכרת דירות, ישנם מסלולים שונים על תשלום המס. סוגי התשלומים השונים משתנים לפי המדינה בה משכירים והמסלול שבחרתם. כשמדובר במס על השכרת דירות בחו”ל תצטרכו לתאם את המס המשולם בין הארץ למדינה בה אתם משכירים, ואף יתכן ותצטרכו לשלם מס כפול. על מנת לצמצם את התשלומים ולא להסתבך ובמיוחד כשמדובר על השכרת דירה בארה”ב, מומלץ להיעזר בסיוע של יועצי מס מומחים לחו”ל כמו מסאמריקה.

 

תשלומי מס על השכרת דירות בארץ

במידה והשכרתם דירה בארץ, תוכלו לבחור מבין שלושה מסלולים:

  1. חיוב מס על פי מדרגות מס – מדובר במסלול תשלומי מס לפי שיעור גובה ההכנסות של המשכיר מהשכרת הדירה. לפי מסלול זה, יחול שיעור מס שולי על סך ההכנסות מההשכרה, וניתן לנכות מחישוב המס את ההוצאות השוטפות על הדירה/ות המושכרת/ות.
  2. חיוב מס המופחת לפי שיעור של 10% – מדובר במסלול אטרקטיבי במיוחד עבור מי שמשכיר מספר דירות או שיש לו הכנסה גבוהה מאוד מהשכרת דירה אחת. מסלול זה מקנה תשלומי מס מופחת בשיעור של 10% מסך ההכנסות. תשלום המס נקבע לפי הכנסות ברוטו, כך שלא ניתן לנכות ממנו הוצאות של המשכיר על הדירות.
  3. מסלול פטור מתשלום מס (חלקי או מלא) – על פי חוק, אדם המשכיר דירות אשר סך הכנסותיו מההשכרה אינו עולה על 5,100 שקלים בחודש, פטור מתשלום מס. במידה וסך הכנסותיו עולה על הסכום המקסימלי שנקבע, ניתן לקבל פטור ממס עד תקרת התשלום (5,100) ואז יחולו חוקי מס שולי על יתר ההכנסה. תקרת התשלום משתנה משנה לשנה ולכן כדאי להתעדכן.

 

תשלומי מס על השכרת דירה בחו”ל

אדם המשכיר דירה בחו”ל יצטרך לשלם מס בחו”ל ויוכל לבחור בשני מסלולים של תשלומי מס בארץ. ניתן לנכות את תשלומי המס בארץ בגין תשלומי מס בחו”ל, למרות שיתכנו תשלומים עבור ביטוח לאומי. מסלולי תשלומי המס בארץ הם:

  1. מס שולי – בדומה למסלול תשלום מס שולי על השכרת דירה בארץ, במסלול זה יחול תשלום מס שולי על סך ההכנסות מהשכרת דירה בחו”ל. ניתן לנכות הוצאות שוטפות על הדירה מתשלום המס.
  2. מס בשיעור של 15% – מדובר במסלול בו אדם המשכיר דירה בחו”ל יכול לשלם מס בערך של 15% מסך הכנסותיו מהשכרת הדירה. במסלול זה ניתן לנכות מתשלום המס רק הוצאות פחת ולא ניתן לנכות תשלומי מס בחו”ל.

נדל'ן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *