משפחות שבהם יש יותר מילד אחד מכירות את המצב שיכול להיות שיש ילד אחד במשפחה שאיננו סובל מחוסר ביטחון ולעומתו יש את האח או האחות שהם יותר חסרי ביטחון עד כדי כך שזה משפיע על כל חיי היומיום שלהם וכמובן של ההורים. המצב הוא באמת לא פשוט אבל קיימים פתרונות נהדרים ויצירתיים שיכולים לחזק את הביטחון העצמי של הילד.

 

כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו

אומרים שהילדים שלנו הם המראה שלנו. אבל מה אם אנחנו שטופי ביטחון עצמי והילד שלנו לא? מה זה אומר? האם לא נתנו לו את הכלים המתאימים לכך? אז קודם כל, נירגע ונאמר שזה לא אומר כלום.

אנחנו לא צריכים להאשים את עצמנו בחוסר כלים מתאימים, אלא להבין שלכל אחד יש את האופי שלו, את התסכולים ופחדים שלו ולמרות שאנחנו מלמדים את ילדנו התנהגויות מסוימות, זה עדיין לא אומר שהילד יקבל אותם ואם יקבל, לא בטוח שהוא יישם אותם. ובכל זאת, איך גורמים לילדים שלנו לעלות את הביטחון העצמי שלהם?

 

שתי דרכים נפלאות להעלאת הביטחון של ילדנו

משחקי תפקיד – אנחנו ההורים הופכים להיות הילדים שלנו והם הופכים להיות ההורים שלנו. תוך כדי המשחק, שחשוב ביותר שהיה קליל ומצחיק אך עם זאת ננסה להוציא מהילד את התסכולים והפחדים שלו כדי שהוא ינסה לראות את עצמו דרכנו.

ניקח סיטואציה חברתית שכאילו היו שני ילדים שהציקו לנו ונשאל אותו איך הוא כהורה יכול לטפל לנו בבעיה והאם הוא מציע שאולי כדאי שאנחנו נפתור זאת לבד, בדרכים של הילדים. לפי התשובה שלו תתפתח שיחה וכך תוכלו לנתב את המשחק כך שבפעם הבאה שהסיטואציה שהיה אמתית, הוא יפעל לבדו עם ביטחון מלא.

דיבייט – הוא דיון מול יריב בדרך כלל כאשר כל אחד מהצדדים מדבר בשמו ומעלה את שחשוב לו ואת המצע שלו. תוך כדי הדיון עומדות בפני המשתתפים שאלות שונות שיכולות לערער את המשתתף משום שהן מוכיחות אותו מול האמת.

כך גם עם ילידנו, כדי שהם ייתנו יקבלו ביטחון אנחנו נהיה היריב שלהם כאשר עוד אחד מבני המשפחה שואל שואלות שהכנו מראש. וממש מעלים שאלות בנושאים שאנחנו יודעים שהילד מרגיש בהם חוסר ביטחון. תוך כדי הדיון מפתחת שיחה, רגישה ומעט טעונה עד שהילד מתחיל לאט לאט לדבר בשם עצמו ולקבל ביטחון שבא לידי ביטוי בעמידה שלו, בחוסר גמגום ודיבור רהוט.

 

לסיכום

המשותף לשתי הדוגמאות לגרימת העלאת הביטחון העצמי של ילדנו, הוא נושא הדיבור. ברגע שמדברים ומפעילים תקשורת עולות שאלות רגישות, לא מתחמקים אלא עונים גם עם הקושי המסוים שיש. מטרת המלל שיוצא הוא להסתכל על הדיון ולהפיק לקחים שהם סביב עניין הביטחון העצמי, אני יכול לדבר ולעמוד על שלי!

משחק ספורט

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *