עיכובים בטיסות עלולים לשבש מסלולים מתוכננים בקפידה ולגרום ללחץ מיותר. בישראל, הנוסעים מוגנים על ידי חוק שירותי התעופה, המתווה את זכאותם לפיצוי במקרה של עיכוב בטיסה. הבנת הזכויות שלך והפיצוי המגיע לך חיונית כדי להבטיח פתרון הוגן כאשר אתה מתמודד עם עיכוב בטיסה.

במאמר זה נתעמק בהוראות חוק שירותי התעופה ונשפוך אור על הפיצוי המגיע לך ובצדק בגין איחור בטיסה. כך, תוכלו לעמוד על זכויותיכם, לחפש פיצויים מתאימים, ולהפוך מצב מתסכל לפתרון הוגן ומשביע רצון.

 

חוק שירותי התעופה (חוק טיבי): הגנה על זכויות יוצרים

חוק שירותי תעופה, המכונה גם חוק טיבי, הוא דבר חקיקה יסודי בישראל השומר על זכויות נוסעי האוויר ומקנה להם פיצוי עקב עיכוב בטיסה. חוק זה קובע מסגרת שחברות התעופה חייבות לעמוד בה בכל הנוגע לעיכובים בטיסות ולפיצוי הנוסעים על אי הנוחות שנגרמה. על פי חוק טיבי, הנוסעים זכאים לזכויות מסוימות ולפיצוי בהתאם למשך העיכוב, תוך הבטחת יחס הוגן ופיצוי במקרה של עיכוב בטיסות.

חוק שירותי התעופה (חוק טיבי) הגנה על זכויות יוצרים

חישוב פיצויים – גורמים המשפיעים על הזכאות

קביעת הפיצוי המגיע לנוסעים בגין איחור בטיסה כרוכה בהתייחסות למספר גורמים המפורטים בחוק טיבי. משך העיכוב ומרחק הטיסה הם גורמים מכריעים. בטיסות בתוך ישראל או בין ישראל למדינות האיחוד האירופי, אם העיכוב עולה על שלוש שעות, הנוסעים עשויים להיות זכאים לפיצוי. סכום הפיצוי הספציפי תלוי במרחק הטיסה, נע בין 250 ל-600 יורו אך עשוי להשתנות. הבנת גורמי חישוב אלו מאפשרת לנוסעים להעריך את זכאותם ולעמוד על זכויותיהם בהתאם.

חישוב פיצויים – גורמים המשפיעים על הזכאות

נסיבות חריגות שגורמות להיעדר מתן פיצוי

בעוד שחוק טיבי מבטיח פיצוי על עיכובים בטיסה, הוא גם מכיר בכך שנסיבות מסוימות אינן בשליטת חברת התעופה. נסיבות חריגות אלו, המכונה לעתים קרובות “כוח עליון”, עשויות לפטור חברות תעופה ממתן פיצוי. דוגמאות לכוח עליון כוללות תנאי מזג אוויר קשים, חוסר יציבות פוליטית או איומים ביטחוניים. נטל ההוכחה מוטל על חברת התעופה להוכיח שהעיכוב נגרם מנסיבות חריגות אלו. היכרות עם חריגים אלו חיונית להבנת גבולות הזכאות לפיצויים לפי חוק טיבי.

 

אילו צעדים עליכם לנקוט

כדי להשיג את הפיצוי המגיע לך בגין עיכוב טיסה לפי חוק טיבי, יש לבצע פעולות ספציפיות. ראשית, תיעד את העיכוב על ידי שמירת כל התיעוד הרלוונטי הקשור לטיסה, כגון כרטיסי עלייה למטוס, כרטיסים וכל תקשורת עם חברת התעופה. דווחו על העיכוב לשירות הלקוחות או לצוות הקרקע של חברת התעופה ובקשו אישור בכתב על העיכוב.

 

לסיכום

עיכובים בטיסות עלולים לשבש את תוכניות הנסיעה, ולגרום לתסכול ואי נוחות. עם זאת, חוק שירותי תעופה, או חוק טיבי, בישראל מבטיח לנוסעים הגנות וזכויות משפטיות מול עיכובים בטיסות. על ידי הבנת הוראות הפיצויים המפורטות בחוק טיבי, הנוסעים יכולים לעמוד על זכויותיהם בביטחון ולחפש סעדים מתאימים. תיעוד העיכוב, היכרות עם נסיבות חריגות ופנייה לסיוע משפטי במידת הצורך הם צעדים חיוניים במרדף אחר הפיצוי.

הטיסה התעכבה זה מה שמגיע לכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *