כידוע או שלא, כיום ישנן המון תרופות בשוק אשר ניתן לרכוש ללא מרשם מרופא. כלומר שכל אחד יכול להגיע לבית המרקחת הקרוב לביתו ולקנות. אך, האם זה כדאי או מסוכן. כיום, קיימות תרופות רבות אשר ניתן לרכוש וליטול מבלי להיוועץ עם רופא ואף מבלי לקבל ממנו אישור, כלומר תרופות ללא מרשם.

במידה ומקשיבים להוראות, לרוב תרופות אלו אינן מסוכנות לכם ואכן יכולות לעזור לכם. כמו כל תרופה, מומלץ לא לקחת יותר מדי. בכל זאת, כאשר נוטלים תרופה ללא מרשם עלולות להיות מספר סכנות בריאותיות לכן כדאי בכל זאת לעשות מחקר, לדעת אם התרופה מוכרת, וממה להיזהר טרם רכישת תרופות ללא מרשם.

 

מה ההגבלה?

העניין הוא שאין הגבלה ואתם האחראים הבלעדיים. תרופות ללא מרשם, כמו המוצרים של טבע פלז’ר, ניתן לרכוש וליטול לכן צריך להיזהר מסכנות רבות. כאשר אין רופא או רוקח שיספר לכם על הסכנות וההגבלות אתם צריכים לגלות לבד, לאבחן את עצמכם נכון ולקרוא את ההוראות ותופעות הלוואי. בנוסף קיימים כל מיני סכנות נסתרות בתרופות ללא מרשם.

 

שילוב עם חומרים אחרים

כאשר אתם לוקחים תרופה ללא מרשם, אתם חייבים לדעת אם קיימים דברים אחרים שאסור להכניס אותם לגוף באותה תקופה שנוטלים את התרופה. למשל זה יכול להיות מזון מסוים כמו למשל אלכוהול. בנוסף, כאשר לוקחים תרופה אחת, יכול להיות ששילובה עם תרופה אחרת עלול להיות קלטני ומסוכן מאוד. לכן אתם מחויבים לדעת עם מה אסור לשלב את התרופה כדי להימנע מסכנה זו.

 

התמכרות

כשאין רופא אשר משגיח עליכם ומוודא שאתם לוקחים רק כמות מסוימת ונורמלית מהתרופה, אתם נחשפים לחיסרון נוסף – התמכרות. אין צורך לספר למה התמכרות זה דבר רע, רק נשאיר את זה כך – היזהרו מהתמכרות ואם אתם חוששים שהתמכרתם הגיעו במהירות לרופא.

 

דיווח

אמנם אתם יכולים ליטול את התקופה הזו ללא מרשם, אך במידה ואתם באיזשהו טיפול אצל רופא אתם חייבים להודיע לו על כך. ספרו לו אילו תרופות אתם לוקחים ומה הכמות, גם אם התרופות הן ללא מרשם, עדיין הוא חייב לדעת את זה על מנת לטפל בכם כראוי ולא לגרום נזק.

 

טווח ארוך

ישנן תרופות שאכן מותר לרכוש וליטול בלי אישור ובלי התייעצות, ושאין להן השפעה אם לוקחים אותן פעם אחת. אבל, במידה ואתם לוקחים תרופה ללא מרשם באופן קבוע, אתם חייבים לספר על כך לרופא ולשאול אותו אם הדבר לא יגרום לכם נזק, כיוון שיש תרופות שרק כאשר לוקחים אותם מספר פעמים הן הופכות להיות מסוכנות.

 

לסיכום

לסיכום, במקרים רבים לא אמורה להיות בעיה בנטילת תרופות ללא מרשם. אבל האחריות כולה עליכם! אתם צריכים לוודא שהתרופה הזו אכן מוכרת, שאתם לא מתמכרים, לא משלבים עם תרופות אחרות או מזון אסור. באופן כללי מומלץ תמיד להיוועץ ברופא או רוקח כדי להיות על הצד הבטוח תמיד.

תרופות ללא מרשם - יתרון או חיסרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *