אם עברת היריון ואת יודעת שנעשה לך עוול רפואי שגרם לתוצאות בלתי הפיכות אצלך או אצל העובר, תוכלי להגיש תביעה על רשלנות רפואית בהיריון. איך מגישים את התביעה – על כך במאמר הבא.

 

מי רשאי לתבוע רשלנות רפואית בהיריון?

רשלנות רפואית בהיריון מגישים כאשר נגרם נזק בריאותי כתוצאה מהרשלנות. את התביעה יכולים להגיש הורי הקטין כאשר ימלאו לו 7 שנים במידה ונפגע כתוצאה מהרשלנות, משפחה קרובה שניזוקה כלכלית עקב מוות כתוצאה מרשלנות רפואית בהיריון או האישה שנפגעה כתוצאה מהרשלנות במהלך ההיריון.

 

מהם הגורמים לרשלנות רפואית בהיריון?

מאחר שתקופת ההיריון מחייבת מעקב אחר האישה והעובר יש לבצע אותו בצורה תקינה. כלומר, לערוך את כל הבדיקות והסריקות הנחוצות, לשלול מומים אצל העובר באמצעות בדיקות, לאבחן נכון את התוצאות, לשלוח לאבחון בזמן ולא מאוחר מדי, להעניק טיפול רפואי ותרופתי נכון, ליידע את ההורים על מומים אפשריים לפני הלידה במידה ועולים חשדות, לנתח בזמן ובצורה תקינה במידה ויש צורך בכך וכד’.

למשל, אישה שצריכה לעבור לידת עכוז, וואקום, מלחציים או ניתוח קיסרי שאינם מבוצעים בצורה תקינה והסיבות או התוצאות שלהם הם אלו שגרמו להחמרת המצב הרפואי ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית בניתוח.

 

את מי תובעים על רשלנות רפואית בהיריון?

כאשר מדובר על תביעת רשלנות בהיריון ניתן לתבוע את המטפל בין אם מדובר על הגניקולוג, רופא המשפחה, האחות, המרדים, המנתח, הרוקח ובין אם מדובר בטיפת חלב. צוות רפואי בדרך כלל מבוטח במסגרת אחריות מקצועית ולכן התביעה מוגשת נגד הביטוח. בנוסף, ניתן לתבוע את המוסד הרפואי כמעסיקו של איש המקצוע כמו קופת חולים או בית חולים.

 

התהליך להגשת תביעת רשלנות רפואית בהיריון

ראשית, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית ולבדוק אם יש עילה להגשת התביעה. בדרך כלל הייעוץ ניתן בחינם. לעורך הדין יש להגיע עם תיעוד רפואי. למרות זאת, עורך הדין יפנה את התובע לייעוץ של רופא מומחה על מנת לקבל חוות דעת מקצועית על הנזק שנגרם. לבסוף, עורך הדין יעריך האם יש עילה לתביעה.

במידה ויש עילה, עורך הדין יגיש כתב תביעה לבית המשפט על גובה הפיצוי שמגיע לתובע. הנתבע יצטרך להגיש כתב הגנה וייקבע תאריך למשפט. ייתכן ועורך הדין של הנתבע ינסה להגיע לפשרה ובמקרה כזה צריך לסמוך על עורך הדין בו בחרתם שיפעיל את שיקול דעתו. עורך הדין מומחה בתיקי רשלנות רפואית יידע מה הטוב ביותר עבורכם על מנת לעמוד על זכויותיכם.

 

חשיבות איסוף החומר הרפואי

בעת ההתנהלות המשפטית יש להוכיח שהנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בהיריון ולכן התיעוד הרפואי חשוב ביותר. גם התיעוד הרפואי של המוסד הרפואי נאסף וניתן לקבל רשומות רפואיות הקשורות לתביעה.

 

יד של רופא עם כפפה מחזיק מזרק פתוח
יד של רופא עם כפפה מחזיק מזרק פתוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *