מערכת היחסים שבין תושב של עיר לבין העירייה שלו מבוססת על יחסי גומלין של זכויות וחובות אחד כלפי השני. התושב מצידו מחויב בתשלומים כאלו ואחרים, לרבות ארנונה ותשלום מים, והעירייה מצידה מחויבת לספק שירותים עירוניים.

לצערנו, ישנם מקרים בהם העירייה לא עומדת בהתחייבויות שלה, למשל מקרים בהם העירייה מסרבת להחזיר לתושבים החזרי חשבון שהם זכאים להם. מה עושים במקרים כאלו? בואו לגלות.

 

איך ניתן להתמודד מול העירייה?

מערכת היחסים של תושב ושל עירייה אינם שיוונים באופן מובנה. בעוד שהתושב הממוצע מחזיק במשאבים מוגבלים, לעירייה כוח רב אשר בא לידיי ביטוי בכסף רב ומשאבים מגוונים. לצערנו, לעיתים העירייה נוטה לנצל את היתרון היחסי שלה ולגרוע מהתושבים את הזכויות שלהם, זאת מתוך הנחה שהתושבים ימנעו מעימות מול העירייה.

מאזן הכוחות אכן לא סימטרי, אך יש לנו בשורות טובות – ניתן להתמודד ולממש את הזכויות הניתנות על פי חוק. איך עושים זאת? ישנם אנשי מקצוע רבים, כמו עורך דין דני אורדן אשר מתמחים בהתמודדות מול רשויות מקומיות.

 

איך עורך דין יכול לעזור לי לקבל החזרי תשלום?

ובכן, כשזה נוגע למישוש זכויות אשר ניתנות מכוח החוק, עורך דין יהיה איש המקצוע המתאים למשימה. יחד עם זאת, לא כל עורכי הדין מתמחים בכל סוגייה משפטית, לכן צריך לדעת איזה עורך דין לבחור.

בכל העניינים אשר נוגעים למערכת היחסית השברירית בין תושב לעירייה, עורך דין רשויות מקומיות יהיה עורך הדין שיידע לתת את המענה הטוב ביותר. במידה והחלטתם לא לוותר ואתם רוצים לממשש את הזכות שניתנה לכם על פי חוק, התייעצו עם עורך דין רשויות מקומיות.

 

איך ניתן להוכיח שאני זכאי להחזרי תשלום מהעירייה?

דרך הכי טובה להראות שאתם זכאים להחזרי תשלום כאלו ואחרים מהעירייה היא באמצעות הוכחות. למשל, במקרה בו נגבה מכם סכום כספי גבוה מידי עבור תשלום הארנונה, ויש לכם מסמכים שמוכיחים שהסכום אמור להיות נמוך יותר  -יש לכם הוכחה שאתם זכאים להחזר תשלום מהעירייה.

ככלל, כדאי לשמור בצורה מסודרת כל התקשרות שלכם מול העירייה, כך במקרה של התגוששות משפטית תוכלו לבוא עם ראיות ממשיות והסיכוי שלכם לקבל את שמגיע לכם ילך ויגדל.

 

במידה ויש לי את כל ההוכחות, זה בהכרח אומר שאקבל את ההחזר?

התשובה הקצרה והמצערת היא כנראה שלא. כשזה נוגע לעניינים משפטיים אין שחור או לבן ויש בעיקר הרבה אפור בין לבין. אבל אין הדבר אומר שצריך לוותר מראש, הצעד הקל ביותר הוא לוותר מראש מתוך חשבה שאין סיכוי לנצח את העיריות, לא כך הדבר.

ליווי אנשי מקצוע, נחישות והתמדה יגבירו משמעותית את הסיכוי שלכם לקבל את שמגיע לכם, אל תוותרו! אנחנו שולחים לכם מכאן כוח להתמודד ומאחלים הצלחה גדולה.

החזרי תשלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *