בשנים האחרונות השימוש במתקני הרמה נהיה נפוץ יותר. פתרון זה לעבודה בגובה הוא הבטיחותי ביותר וגם היעיל ביותר שנמצא עד כה לבעיית העבודה בגובה. הרי עבודה זו הינה מסוכנת ותמיד היה צורך בפתרונות טובים ויצירתיים לעבודות אלו. לפניכם מתקני ההרמה של העשור והשימוש בהן.

 

מהם מתקני הרמה

מתקני הרמה הינם מתקנים אשר מעלים לגובה אנשים, ציוד או מטענים באופן יעיל ובטיחותי באופן יחסי לפתרונות אחרים. לרוב במתקנים אשר מטרתם היא להעלות אנשים תהיה זרוע מסוימת אשר יכולה לעלות לגובה עם איזשהו מנגנון (למשל חשמלי), בסוף הזרוע תהיה במה או מנוף עליו יהיה ניתן לעמוד ביציבות.

 

מתקני ההרמה של העשור

ישנו מספר רב של סוגי מתקני הרמה כיוון שגם כאשר בוחרים סוג מסוים, בתוכו יהיה מבחר של מתקנים שונים. למשל כאשר מדובר על במות הרמה אז יש במות עם זרוע מפרקית, במות חשמליות, ידניות ועוד. לפניכם המתקנים הבולטים ביותר.

 

במת הרמה זרוע חשמלית מפרקית

כפי שהשם מרמז, זרוע במה זו עובד בעזרת מצבר חשמלי. במה זו עובדת בשקט יחסי בזכות עובדה זו. במות אלו מגיעות לרוב לגובה של כ- 15 מטרים. התכונה הבולטת אשר מייחדת את הבמה זו היא המקומות אשר הזרוע המפרקית יכולה להגיע אליהן. זרוע זו יכולה לעקוף מכשולים כדי להגיע למקומות מסוימים, וזה יתרון על חלק גדול ממתקני ההרמה.

 

מנוף סל

במתקן זה, בסוף הזרוע הארוכה מחובר סל עליו עובדים יכולים לעמוד יחד עם הציוד שלהם. יש מנופים אשר כושר הנשיאה שלהם וקוטר הסל מאפשרים ליותר מעובד אחד לעמוד ולעבוד עליו. מנופי סל יכולים להגיע לגבהים של כעשרות מטרים, יותר מרוב במות ההרמה. בנוסף, יש מנופי סל קטנים אשר יכולים לספק עזרה בעבודות נמוכות יותר כמו למשל העבר ספה  או רהיט אחר כבר מדירה בבניין.

 

במת הרמה קטנה

כמו בעשורים הקודמים, גם בעשור האחרון יש צורך במתקני הרמה קטנים למפעלים. על מנת שעובדים לא ייאלצו לשבור את הגב בהרמות מיותרות ובאופן כללי למען יעילות העבודה במפעל, תמיד יש צורך ושימוש נרחב ותדיר בבמות הרמה קטנות וידניות.

 

הבדלים בין מתקני הרמה

התכלית הכללית של כל מתקני ההרמה היא זהה – הרמת אנשים, ציוד או מטענים אל הגובה, או שינוע ממקום למקום. אך בין המתקנים ישנם מספר הבדלים משמעותיים, כיוון שלכל משימה יש תכונות שונות ואליהן יש להתאים את הבמה. ההבדלים העיקריים הם:
גובה – ישנם מתקנים אשר מגיעים למספר מטרים בודדים, לעומת מתקנים אחרים אשר יכולים להגיע לעשרות מטרים.
משקל נשיאה – לכל מתקן יש משקל אחר אשר הוא מסוגל לשאת.

 

לסיכום

לסיכום, מתקני הרמה נותנים פתרונות לבעיית העבודה בגובה. מתקני העשור הם – במת הרמה זרוע חשמלית מפרקית, מנוף סל ובמת הרמה קטנה.

מתקנים ברמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *