הורות זה אחד הדברים המאתגרים בחיים, כל הורה יודע שזאת המשימה העיקרית של חיינו לאחר הולדת הילדים…. בפרט אם יש לכם ילדים מחוננים. יש ספרי הדרכה להורים, אבל אף אחד מהם לא מכין אתכם לדבר האמיתי, התמודדות עם הילדים שלנו עצמנו.

כשהם מחוננים לא רק שזה הופך מאתגר יותר וקשה יותר, אלא שאפילו בפרטים הקטנים כמו בחירת מתנה, אי אפשר בדיוק לדעת לאן לכוון ומה לקנות. אבל אל דאגה, במאמר זה נעזור לכם ונסביר אחת ולתמיד – איך בוחרים מתנה לילדים מחוננים.

 

מה הם אוהבים?

לכל ילד מחונן יש תחביב מיוחד אחר, משהו שהוא מתעסק בו מאז הילדות וזה החלום שלו כשיהיה גדול. אתם יודעים מה הוא הדבר הזה והאמת היא, שבתור הורים, קצת נמאס לכם מהתחביב הזה שבבת אחת נכנס לחייכם. זה הייעוד שלו והגדולה שלו, הם הכי טובים בנושא הזה ואף אחד לא יקח מהם את זה.

לכל ילד מחונן יש את הדבר החם הזה ואתם בתור ההורים והקרובים שלהם – יודעים היטב מה זה. ואם לא – הגיע הזמן לגלות. לפי הידיעה מה הילדה אוהבת, כך תוכלו להתאים לה מתנה ראויה.

 

ללכת על ה-obvious

אפשרות אחת היא ללכת על המתנה הקלאסית שקשורה לתחביב האהוב על הילד, נסו להביא את המתנה הזו מכיוון קצת אחר, זווית מפתיעה שתשמח את הילד שמקבל מתנה בנושא הכי אהוב עליו, אבל גם תגרום לו לראות את הדברים בצורה אחרת ומרעננת. משחקי חשיבה של גאדג’ט שופ עונים על הדרישות הללו.

למשל, אם הבת שלכם אוהבת חלל ויודעת הכל על אסטרונומיה ויש לה כבר כמה וכמה טלסקופים ומדריכי כוכבים – רכשו לה משחק חשיבה בנושא החלל. המתנה לא צריכה להיות קשורה ישירות לתחביב ולנושא החם בבית, אך בצורה עקיפה זה גם יפתיע וגם ישמח.

 

נסו להפתיע

האופציה השנייה היא ללכת על ההפך מהנושא האהוב עליו, אבל באותו תחום עיסוק. לכל ילד מחונן יש את השטיק שלו, את הנושא שבו הוא הכי טוב. תמכתם בהם לאורך כל הדרך, עודדתם אותם והייתם שם עבורם. אבל לפעמים הייתם רוצים שהילדים יתעניינו בעוד דברים מלבד הנושא הקבוע שלהם.

במתנה שאתם רוכשים לאותו ילד או ילדה מחוננים, חשבו על משהו שהם לעולם לא היו מגיעים אליו לבד – אבל יודעים שזה יהיה בדיוק בשבילם. יש אינסוף משחקי חשיבה מיוחדים בשלל נושאים שיתאימו לכל ילד שמתחיל למצות את התחביב שלו ונפתח לעולמות חדשים.

למשל, הבן שלכם אלוף סודוקו, פתר את כולם ומתחיל להתאכזב מהעולם האכזר שלא מספק לו סודוקו בצורה מהירה. במיוחד בשביל זה יש את משחק החשיבה קוביית סודוקו, שהיא כמו קובייה הונגרית – רק עם סודוקו. תאמינו לי שהוא יהיה מרוצה לשבועיים הקרובים.

משחקים לילדים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *