אם שמעתם על מעשנות הפלט – כנראה שאתם בשלב הבא בכל מה שנוגע לצלייה של אוכל מעושן. מעשנות פלט מהוות מעין שילוב בין מנגל חשמלי ומעשנה מסורתית. ישנם פתרונות עישון ומעשנות רבות בשוק, אך היתרונות המובהקים של מעשנות הפלט הם הנוחות והזמינות המאפיינים את השימוש בהם. והדבר היפה ביותר – זה לא בא על חשבון הטעם הייחודי שמעשנות יודעות להפיק.

מה זה בכלל מעשנה ואיך היא עובדת?

עקרון הפעולה הבסיסי של מעשנות בשרים הוא פשוט למדי, הבישול של הבשר נעשה באמצעות עשן חם אשר מגיע דרך מקורות חום שונים כתלות בחומרי הבערה ובסוג המעשנה. העשייה של הבשר מתבצעת באיטיות באמצעות העשן החם. במעשנה ישנו תא ייעודי הנקרא תא עישון, אליו מגיע העשן החם וכך המזון מתבשל. הבישול האיטי מעניק לבשר טעמי עישון חזקים ומיוחדים, להגיע לטעמים שמאפשרת המעשנה בדרכים אחרות זה כמעט בלתי אפשרי.

 

מה היא מעשנת פלט?

מעשנת הפלט נבדלת מהמעשנות האחרות בדרך שבה היא מפיקה חום ובחומרי הבעירה המוזנים לתוכה. ובכן, מעשנות הפלט מבוססות על גופים חשמליים, אותם גופים תפקידם לחמם את חומר הבעירה, הלא הם שבבי עץ קטנים ודחוסים ובאמצעותם נוצרת הצלייה האיטית והאיכותית.

חומרי הבעה למעשים מהווים את הפלט. כמו כן, חומרי הבערה יכולים להגיע בקפסולות דחוסות, וסוג העץ נותן ארומה וניחוח מיוחד לבשר הצלוי. סוגי העצים הנפוצים מהם נהוג לייצר פלט הם פקאן, תפוח, אלון, משכית, מייפל, דובדבן ועוד רבים אחרים.

 

למה כדאי להשתמש במעשנת פלט ולא במעשנות האחרות?

כאמור, ישנם מספר יתרונות מבוהקים לשימוש במעשנות פלט ביחס לשימוש במעשנות מסוגים אחרים:

  • נוחות – ראשית, השימוש במעשנת פלט הוא נוח למדי ולא מצריך מיומנויות יוצאות דופן. כאמור, מדובר במנגנון חשמלי ולכן השליטה בעוצמת הטמפרטורה, אשר חשובה מאוד בהקשר של מעשנות , היא קלה ואינטואיטיבית. מנגד, במעשנות פחם העיסוק עם הפחמים עשוי להות מלכלכך וסבוך, בנוסף קשה מאוד לשמור על הטמפרטורה הרצויה במעשנת פחם.
  • טעם – אניני הטעם יגידו שהתוצר שמפיקות מעשנות הפלט לא שווה באיכותו לאלו שמפיקות מעשנות הפחם, אך הסברה היא שמדובר בניואנסים קטנים שרק המקצוענים ביותר ידעו לשים עליהם את האצבע. לעומת זאת, מעשנות המבוססות על גז נוטות להפיק אוכל עם טעם לוואי חזק של גז. זאת תופעה שלא יכולה להתרחש תחת השימוש במעשנות הפלט.
  • בריאות ואיכות הסביבה – רבים טוענים ששימוש במעשנות פלט מהווה פתרון בריא יותר וכזה ששומר על איכות הסביבה ביחס לחלופות האחרות. שריפה של בשר שומני הנובע ממגע עם אש חשופה, עלול לגרום לפליטת חומרים רעילים השבים לכיוון הבשר. התופעה הזאת עלולה לקרות בשימוש עם מעשנות פחם אך לא תחת השימוש במעשנות פלט.

מעשנות בשרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *