בעוד כי מחירי עדשות מולטיפוקל יכולים לנוע בין אלפי שקלים בודדים, הפתרון הוא אחד המומלצים להתמודדות עם בעיות ראייה שונות ובעיות עיניים. רגע לפני שמתאימים את העדשות בחנות האופטיקה, כדאי לקחת בחשבון את הדגשים שריכזנו כאן עבורכם – המשיכו לקרוא. 

עדשות מגע מסוג מולטיפוקל הן עדשות שיכולות לעזור לראות בבירור גם למרחקים קצרים וגם למרחקים גדולים יותר. עדשות אלו מותאמות במיוחד עבור אנשים עם מצב הנקרא “זוקן ראייה”, שזהו מצב אשר גורם לעדשות בעיניים להיות פחות גמישות ככל שמתבגרים. רגע לפני שמזמינים עדשות מהסוג הזה, יש לציין כי העדשות האלו מחולקות ל-2 סוגים עיקריים.

  • עדשות מולטיפוקל מהדור הראשון

  • עדשות מולטיפוקל מהדור השני

 

כמה יעלו עדשות מולטיפוקל?

כאמור, מחיר עדשות מולטיפוקל יכול לנוע בין הטווחים הממוצעים של אלפי שקלים, כאשר לא נדיר לשלם על אלו בערך 1,000 ₪ – 2,000 ₪ (דור ראשון). אם מעוניינים בעדשות מולטיפוקל חדישות מהדור השני, המחירים יכולים לנוע בין כ-3,000 ₪ – 4,500 ₪ ומעלה.

יש לציין, ישנן כל מיני חברות אשר מייצרות עדשות מהסוגים האלו, כך שההמלצה היא לבחור בחברה מוכרת בתעשייה. פחות מומלץ לנסות לחסוך כמה שקלים על ידי בחירת עדשות מגע שלא בטוח שהן איכותיות. בסופו של דבר, מדובר בלא פחות מאשר הראייה. החיסכון בכמה שקלים הוא לא רלוונטי כאן.

אופטומטריסט

מה היתרונות של עדשות מולטיפוקל?

במילים פשוטות, עם עדשות מגע מולטיפוקליות לעיניים, אפשר להנות מכל העולמות גם יחד. בעדשה אחת, אפשר להנות מראייה מטווח קרוב בחלק התחתון, בעוד כי אפשר להנות גם מראייה מרחוק בחלק העליון של העדשה. באופן הזה, לא צריך לעבור בין זוג משקפיים אחד לשני.

עדשות אלו מעולות למי שרוצים להנות מנוחות כללית, מכיוון שצריך להרכיב רק סט אחד של עדשות בכל יום. עם עדשות מהסוג הזה בעצם אפשר לשכוח לחלוטין מהמשקפיים, שלרוב משמשים עבור טווח ראייה שונים (קצרים ועד רחוקים, כולל אזורי ביניים).

 

כיצד להתאים עדשות מגע מולטיפוקל?

כדי להתאים עדשות מולטיפוקל, יש להגיע לקליניקה של אופטומטריסט מומחה, מה שבדרך כלל אפשר למצוא במגוון ענק של חנויות אופטיקה הפזורות בארץ. זאת, לאחר שמקבלים הפניה מאת רופא העיניים. לאחר קבלת ההפניה, אופטומטריסט יתאים את העדשות הנכונות למטופל.

הבדיקות השונות שאופטומטריסט יכול לבצע הן:

  • בדיקת בריאות כללית של העין

  • בדיקת שדה ראייה למדידת יכולת העין למקד את האור

  • הערכה לקביעת הגודל והצורה של עדשות המגע

בסופו של דבר תפקידו של אופטומטריסט הוא להתאים את עדשות המגע המתאימות ביותר לעיניו של המטופל. אם אתם חושדים שהראייה שלכם לטווח קצר ולטווח ארוך צריכה חיזוק, ייתכן שזה הזמן להתאים עדשות מגע. כך תוכלו לשבור את התלות במשקפיים, אבל עדיין להנות מראייה טובה.

אופטומטריסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *