טיפולים בתחום שיקום הפה והשיניים הם מן המורכבים ביותר בתחום רפואת השיניים. הטיפולים האלו עונים על בעיות הפוגעות בתפקוד ובאסתטיקה של הפה. בקרב אוכלוסיית רופאי השיניים, ישנו מספר מצומצם של מומחים לשיקום פה ושיניים. במאמר זה נבין את חשיבותם.

 

מהו מומחה לשיקום הפה והשיניים?

ישנם שבעה תחומי התמחות בענף רפואת השיניים. רופא החפץ להתמחות באחד מהם צריך לעבור תקופת התמחות של שלוש עד חמש שנים, במוסד רפואי המוכר על ידי משרד הבריאות. אחד מתחומים אלו הוא שיקום הפה, בו מתמחה ד”ר דורון בר חן מדנטל מדיקל סנטר.

על מנת להיות מוכר על ידי המדינה כמומחה לשיקום הפה, יש לבצע התמחות האורכת ארבע וחצי שנים. לאחריהם, יעבור המתמחה שני מבחנים של המועצה המדעית. תהליך ארוך זה מבטיח איכות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר.

 

בעיות וטיפולים שונים בתחום שיקום הפה

תחום שיקום הפה הוא תחום רחב ומורכב. קיימים טיפולים רבים ומגוונים לבעיות השונות שיכולות לצוץ. הבעיות השונות שמתקשרות לתחום שיקום הפה הן בין היתר פגיעות בלסתות, מחלות אורתודנטיות, מחסור בשיניים ושחיקת שיניים. הטיפולים המוצעים לבעיות אלו כוללים בין היתר טיפולי השתלות שיניים והליכים כירורגיים אחרים. האידיאל של משקם הפה הוא קודם כל לשמור על השן הטבעית, אך במקרה והדבר לא אפשרי, תיבחן השתלה מלאכותית.

 

אין תחליף לניסיון

בישראל ישנם כ-8,000 רופאי שיניים, מתוכם רק כמאה מוסמכים בתור משקמי פה. משקמי פה זוכים לתואר זה רק לאחר עשר וחצי שנים, הכוללים לימודי רפואת שיניים אינטנסיביים ותקופת התמחות מעמיקה. משקם הפה, מפאת הכשרתו וניסיונו, יודע להציע הסתכלות רחבה על כלל הליך הטיפול, החל משלבי אבחנה ועד לשלבי שיקום ומניעה.

 

השתלת שיניים

השתלת השיניים היא אחד מהטיפולים העיקריים אותו מבצע משקם הפה. משקמי הפה מיומנים בהשתלת השיניים ויודעים לבצע אותה בצורה מיומנת. השתלה היא טיפול מורכב, שכן אזור החניכיים רגיש ביותר. לא ניתן לדעת כיצד יתקבל השתל על ידי הגוף לפני תחילת הטיפול.

איכות ההשתלה תקבע לכמה זמן יחזיק השתל, והאם יתפתחו זיהומים בעקבות השתלה לא איכותית. היוועצות עם משקם פה מוסמך, על היבטים שונים כמו סוג הטיפול, אופי הטיפול, משך הטיפול ואף קביעת המטפל, תעלה את הסיכויים לביצוע השתלה מוצלחת ובריאה.

 

מומחה שיקום הפה – הדמות המקצועית הבכירה

טיפולי שיניים בתחום שיקום הפה אינם עניין פעוט. מדובר בטיפולים בעלי השלכות רציניות על בריאות הפה ואיכות החיים של המטופל. אלו טיפולים בעלי עלות גבוהה, שיכולים להמשך לאורך פרקי זמן שונים. בין כל הטיפולים והבעיות השונות שקיימים בתחום רפואת השיניים, ניתן ללכת לאיבוד. במקרים אלו, מומחה לשיקום הפה הוא הדמות בעלת הידע המקצועי, ההכשרה והניסיון שרלוונטיים לקביעת טיפולים בתחום שיקום הפה.

שיקום שיניים

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *