זה לא נעים לגלות עכבר בבית, אבל טוב לדעת שיש פתרון. ישנן סיבות רבות להופעת העכברים בביתנו, זו לא תופעה שכיחה במיוחד. עם זאת, היינו רוצים לטפל בבעיה מראש ולדעת כיצד לפעול ברגע שמגלים עכבר בתוך הבית. האם עלינו לתפוס אותו באופן אקטיבי לבד או לקנות מלכודת מיוחדת, ובאיזה מקרים צריך מדביר? במאמר זה נענה לכם על כל השאלות.

 

איך יודעים שיש עכבר בבית?

עכברים מגיעים לכל מקום ואחת לתקופה אנחנו נתקלים בהם. הסיבה להופעתם לרוב היא לא בגלל שהשארנו את הרצפה מלוכלכת או דלת פתוחה. עכבר, כמו כל החיות, מעוניין למצוא תנאי מחייה מתאימים עבורו. כלומר – מזון ומים. הם נמשכים למקומות שניתן להסתתר בהם, אך יופיעו לעיתים באופן גלוי במטבח או במקומות בהם יש גישה למזון. הם נכנסים לתוך פתחים צרים במיוחד שיכולים להיות בכל מיני מקומות בביתכם כמו תעלת המיזוג, פתחי אוורור, צנרת הבית, רצפה או הקירות. לוכד עכברים מקצועי יוכל לעזור לכם לפתור את הבעיה.

 

למה הם מגיעים?

ישנן לא מעט סיבות מדוע עכברים מגיעים לביתנו. העיקריות שביניהן הן למשל צמחיה מסביב לבית שמהווה מקום מסתור עבור עכברים, או לחילופין דליפות שאנחנו לא מודעים אליהן ומספקות לעכברים מים לשתייה. סיבה נוספת היא אי סגירת פחי האשפה בבית, שמכרסמים פולשים אליהם. גם מכונית מחוץ לבית שלא נעשה בה שימוש תקופה ארוכה יכולה להיות בית לעכברים שיפלשו גם לביתכם.

 

כיצד ניתן לטפל בעכברים?

ישנן ארבע שיטות עיקריות לטיפול בעכברים:

  1. מלכודות דבק – זוהי הדרך הפשוטה והזולה ביותר להיפטר מעכבר קטן בבית. לאחר הצבת מלכודת דבק, תוך מספר שעות העכבר ייתפס אליו ולאחר כמה ימים ימות. במידה ואתם מוצאים אותו חי, אל תרימו אותו מאחר ותוכלו לקבל נשיכה.
  2. ריסוס עכברים – זוהי השיטה הנפוצה ביותר במקרה של מספר עכברים המתרוצצים בבית ובחצר.
  3. פיתיונות מורעלים – הדברות רבות מתבצעות על ידי פיתיונות שמניחים בתיבות האכלה בנקודות אסטרטגיות ברחבי הבית והחצר.
  4. מלכודת חשמלית – זו שיטה נוספת נפוצה לחיסול מידי של העכבר. המלכודת מוצבת יחד עם פיתיון בתוכה, שסוגרת מעגל חשמלי ברגע שהעכבר נכנס אליה. העכבר מת באותו רגע ואין צורך להתמודד בו אחר כך.

הדברה בעכברים יכולה להתבצע בכמה טכניקות במקביל, כמו הצבת מלכודות דבק יחד עם פיתיונות מורעלים. מדוע המדביר עובד בכמה שיטות במקביל? זאת עבור שאם ייגמר הרעל בתיבת ההאכלה ולא יהיה דבר למנוע את העכברים, מלכודות הדבק יוכלו לתפוס את האחרונים ביניהם ששרדו עד כה.

במידה ואתם מעוניינים במלכודות חשמליות, הודיעו זאת למדביר מראש, שכן לא כל המדבירים משתמשים במלכודות אלה. כאשר אתם מזמינים מדביר לביתכם, ודאו יש הוא מחזיק רישיון הדברה בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה.

ריסוס עכברים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *