שמתם לב לחשבון מים נפוח ושמן במיוחד ואתם חושדים בנזילה? אל תחששו, קיימות מספר שיטות אפקטיביות מאוד לאיתור נזילות גלויות וסמויות בביתכם. כיום קיימים כלים טכנולוגים רבים ומגוונים על מנת לאתר גם את הנזלות המורכבות ביותר – מצלמה טרמית,  גז ידידותי לסביבה, רחפן ועוד שלל ציוד חדשני. 

 

איך מאתרים נזילה באמצעות מצלמה טרמית?

מצלמה טרמית כשמה כן היא, מתבססת על טמפרטורות, כלומר, מים קרים יופיעו דרכה בצבע כחול ומים חמים באדום. כאשר קיים חשד לנזילה יש לחמם את המים בבית, לאחר שהמים חמים ועוברים בצינורות הבית הטכנאי יכול להפעיל את הקסם שלו – המצלמה הטרמית. כאשר בעל המקצוע עובר עם המצלמה על פני שטח הקירות, הרצפה והתקרה, ביכולתו לצפות כיצד המים זורמים בצנרת. במידה וקיימת נזילה, יתאפשר לראות במצלמה כי המים אינם זורמים בצנרת המסודרת ודולפים.

 

איתור נזילה באמצעות שעון לחץ

על אף ריבוי סוגי שעוני הלחץ – דיגיטליים, שמן גליצרין, לחץ אוויר וכו, בכל הסוגים עיקרון הבדיקה הנו זהה; בעל מקצוע מוסמך מחבר את שעון הלחץ אל הצנרת ומודד את לחץ המים. במידה וישנו שינוי במדד הלחץ, יוכל בעל המקצוע לראות זאת מיידית בשעונים ולהסיק כי קיימת נזילה. שיטה זו מאפשרת לאשש את החשד כי אכן קיימת נזילה במינימום טרחה, בלגן ומאמץ.

 

איתור בגז – מה זה בעצם אומר?

אז איך מאתרים נזילות באמצעות גז ידידותי לסביבה שאלתם? ובכן, זה פשוט; על מנת לאתר נזילה בצורה מדויקת אשר מומלצת במיוחד לבתים פרטיים כל שעליכם לעשות הוא להזמין מומחה. כאשר המומחה יגיע אליכם הוא יאתר את איזור הצנרת הפרוץ ועל מנת לדייק אותו ירוקן את המים מהצנרת הנ״ל. לאחר מכן, ימלא בעל המקצוע את הצנרת בגז (כפי שהזכרנו – הגז אינו רעיל ולגמריי ידידותי לסביבה) ובעזרת חיישן לאיתור גז, יאתר את הנקודה המדויקת בה הצנרת סדוקה או שבורה.

 

רחפן – איך הוא עוזר באיתור נזילה?

שאלה מצוינת! אם בפסקה שלעיל עסקנו בפתרון מושלם לבתים פרטיים, כעת נסביר איך הרחפן הוא הדבר הבא עבור גורדי שחקים. יתכן ואתם גרים בקומה גבוהה, מזג האוויר חורפי וגשום ואחד מקירות הבית שלכם התמלא ברטיבות, עובש ונפיחות. על מנת לוודא האם נוצר סדק חיצוני דרכו חלחלו המים אל קירות ביתכם, מוטב להעזר ברחפן כמובן וזאת על מנת למנוע טיפוס מסוכן של בעל מקצוע. הרחפן מצוין גם באיתור תקלות על גגות ובדיקות כלליות בשטח המקיף את איזור המגורים שלכם.

 

איך אדע איזו שיטה עדיפה?

לסיכום, על מנת לאתר נזילה בביתכם, תזדקקו לבעל מקצוע אמין, מקצועי וחד אשר ידע להתאים את המכשור המתקדם לסוג הנזילה. לכן, השאירו את העבודה הזו למומחים והמנעו מהשערת השערות.  בעלי מקצוע מיומנים יתאימו בזריזות את הכלי המתאים – שעון לחץ, רחפן, גז או מצלמה טרמית. למידע נוסף ובעלי מקצוע מיומנים הקליקו https://www.meaterms.com

מצלמה תרמית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *