בדיקת קרקע היא הליך המתבצע בתחילתו של כל פרויקט בניה, עוד בטרם עולים הכלים הראשונים על השטח. בדיקת הקרקע משמשת מעין סלקטור לתחילת הבניה,מהי בדיקת קרקע? מה חשיבותה? ומהי בודקת?

 

מה זה בדיקת קרקע?

בדיקת קרקע היא פעולה פיזית בעלת חשיבות עליונה כאשר באים לבדוק שטח קרקע מסוים והתאמתו להכשרה עבור מבני מגורים, תעשיה או כל תשתית אחרת שניתן לחשוב עליה, החל מכביש ראשי, דרך בניית מאגר מים ועד הקמת פארק שעשועים. בדיקת הקרקע נערכת על פי דרישה של המשרד לאיכות הסביבה ומתבצעת רק על ידי גורמים המוסמכים לכך.

חברת גאוטסט קידוחי נסיון ובדיקות קרקע, הינה חברה הפועלת בתחום ומספקת עבור לקוחותיה את כלל הפרטים הנדרשים בעת בדיקת הקרקע היכולים להשפיע באופן מהותי על עתידו של שטח מסוים, החל מסוג ההיתרים שיכולו על השטח, פרק הזמן הנדרש לעניין וזמן העבודה לטיפול בקרקע. לכל אחד מהגורמים הללו ישנן משמעויות כלכליות נרחבות.

בדיקת קרקע

איך מבצעים אותה?

בדיקת קרקע מתבצעות בכמה שלבים אשר באים לתת תמונה מקיפה על שטח מסוים בטרם יתחילו לעבוד עליו.

  • בדיקת סקר – בדיקה מוקדמת לפני העבודה בשטח. בבדיקה זאת תתבצע סריקה של השטח, מה היה עליו, בבעלות מי הוא היה? האם הונחו בו חומרים מסוכנים? או כל בעיה אחרת שיכולה להית.
  • בדיקה על פני השטח – זוהי בדיקה שטחית ראשונית הנעשית על ידי דגימות קרקע שנבדקות בבורות קטנים יחסית הבאים לבדוק בעיקר את החלקים העליונים של הקרקע
  • בדיקה מעמיקה – בשלב זה מתבצעות קדיחות לעומק רב הבא לבדוק את סוג הקרקע בעומק ומציאת שכבות שעלולות להוות בעיה, או לחלופין מציאת זיהומים בקרקע. בעת בדיקה זאת ניתן לעשות שימוש בקידוחי מיניפיילים / כלונסאות לטובת קבלת תוצאות מיטביות.

 

2 המאפיינים החשובים בבדיקת קרקע?

בדיקות הקרקע הן בעלות מספר משמעויות ויכולה לתת תשובות שונות לגבי הקרקע. אנחנו נציג את שני האלמנטים המרכזיים.

  1. עמידות הקרקע – כלל המאפיינים הבודקים את היכולת של תא שטח מסוים להכיל את המבנה או המבנים המתוכננים לו. בין השאר יבדקו:  אחוזי הלחות בקרקע, סוגי האדמה במקום, עובי השכבות וסוגי הקרקעות וכן כמות האוויר הנמצאת באדמה.
  2. זיהומים שונים – בדיקה על מנת לזהות בעיות פוטנציאליות של קרקע מזוהמת מסיבות שונות. זהו נושא חשוב ביותר ככל שתא השטח הנבדק הוא גדול יותר ובעל פוטנציאל נזק רב יותר. איתורם של זיהומי קרקע יכול לחסוך סכומי עתק לחברות הבניה.

 

 סיכום

החשיבות של בדיקות קרקע הן עצומות. לא ייתכן תחילתו של כל פרויקט בניה בכל סוג שהוא ללא בדיקה שכזאת. היכולת של בדיקת קרקע להעביר נתונים בעלי משקל גדול ומשמעותי לתחילת התהליך הוא מהותי. בדיקת הקרקע היא כאמור הצעד הראשון בכל פרויקט, כולם רוצים להתחיל ברגל ימין.

בדיקת קרקע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *