חתימה על הסכם ממון היא צעד שזוגות רבים כיום עושים לקראת נישואיהם, כדי לוודא שאיש מבני הזוג לא יפסיד מנכסיו או רווחיו במידה והזוג מחליט להיפרד ולהתגרש, ושכל אחד יהיה זכאי לשמור על ממונו גם

במקרה של גירושים ואי הסכמות עתידיות שאלה עשויים לגרור.

כדי לבצע הסכם ממון תקף, ישנן מספר דרישות שחייבות להיות מובנות ומוסכמות בו כדי שיאושר ויהווה תקף באופן משפטי.

לפני שאתם ניגשים לחתימה על הסכם ממון ולהחלטה סופית בדבריו, חשוב שתבינו לעומק מול מה אתם עומדים, מאחר ואתם עומדים לחתום על מסמך חוקי ומחייב שנושא אחריות רבה על עתידכם הכלכלי.

לפניכם קצת על מהן הדרישות להסכם ממון תקף?.

 

מה הוא בדיוק הסכם ממון?

הסכם ממון הוא הסכם חתום בני שני זוג שעומדים להינשא או נשואים משכבר, שנוגע להסכמי החלוקה הכלכלית בניהם. זוגות רבים בוחרים לחתום על הסכם ממון כדי לבטח את עצמם שגם במקרה של פרידה וסיום לא נעים לזוגיות, הנכסים וההישגים הכלכליים שלהם לא ייפגעו ויישארו בחזקתם. זאת מאחר ובהסכמי גירושין, רבות מחלקים את כלל הציוד והממון בין שני הזוג באופן שווה – וכך בעזרת הסכם ממון, בני הזוג יוכלו לשמור על מה ששלהם, גם במקרה של פרידה. כך הסכמי הממון מהווים יציבות וביטחון כלכלי, שמבטיחים שענייני הכסף והכלכלה של המשפחה, לא יפריעו לזוגיות ולא יאיימו עליה בחששות ודאגות שונות. לפני החתונה ואם אתם מתלבטים לגבי הסכם ממון, מומלץ להתייעץ על הסכם ממון עם עורך דין, שיצייד אתכם בכל המידע וילווה אתכם.

 

מה הדרישות להסכם ממון תקף?

ישנן 3 דרישות עבור שהסכם הממון ייחשב כתקף ויאושר משפטית ללא בעיות ותקלות בדרך. במידה ובחרתם להכין הסכם ממון חשוב לבצע אותו באופן הנכון והרלוונטי, כדי שבאמת יתקיים ויבטח אתכם כמו שהוא אמור לעשות במקרה של פרידה וגירושין. לפניכם 3 הדרישות שחשוב לשים לב אליהן בהסכם הממון:

  1. הדרישה הראשוני עבור הסכם ממון תקף היא הדרישה הבסיסית אך החשובה ביותר – זהו הסכם שנערך בין בני זוג. שני בני הזוג צריכים להסכים עליו ולחתום עליו. כלומר זה לא מספיק שרק בן זוג אחד מעוניין או שההורים של החתן והכלה מעוניינים – בני הזוג צריכים לחתום עליו ולערוך אותו.
  2. הדרישה השנייה והקריטית שחשוב לדעת מראש לפני שחותמים על הסכם ממון, היא שההסכם צריך להיחתם ולהיערך בכתב. זו הדרישה של בית המשפט כדי לוודא באמת שבני הזוג חותמים באופן אישי.
  3. כמובן שכמו כל הסכם וחוזה בעולם – הוא חייב לקבל אישור משפטי. כלומר, לאחר החתימה ועריכת ההסכם, הוא חייב להיות מאושר על ידי בית המשפט לתחום המשפחה או בבית דין דתי. רק לאחר קבלת האישור מהמשפטי מאחת מן הרשויות הללו, ייחשב ההסכם לבעל תוקף משפטי ומחייב, בר אכיפה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *