כל אזרח במדינת ישראל מחויב לשלם מיסים, החל מרמת הכנסה מסוימת. עם זאת קיימות אוכלוסיות שונות שעשויות להיות זכאיות לפטור ממס הכנסה. אוכלוסיות אלה כוללות אנשים נכים, אנשים בעלי מחלות כרוניות, אנשים לאחר תאונות דרכים ועוד. כדי לעזור לכם להבין האם אתם יכולים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה, ריכזנו כמה מקרים שיוכלו להעניק לכם את הפטור הזה, וזאת לפי פקודת מס הכנסה הקבועה בחוק.

 

מדוע כדאי לקבל פטור ממס הכנסה?

יש מספר סיבות מדוע כדאי לקבל פטור ממס הכנסה. קודם כל, אם שילמתם עבור הוצאות רפואיות שונות שקשורות למחלה או לנכות שלכם, פטור ממס הכנסה יוכל לאפשר לכם להחזיר את הכסף על הוצאות אלה ולהפחית את הנטל הכלכלי. סיבה נוספת, היא אם יש לכם בעיה בריאותית חמורה וממושכת שמשפיעה על חיי היומיום שלכם, הכסף שייחסך מתשלום מס הכנסה יוכל להיות מושקע במציאת פתרונות לבעיות שונות שצפות בעקבות הטיפול במחלה או בנכות.

הכסף הזה יכול גם לעזור למצוא מטפל רפואי קבוע שיוכל לעזור לכם במצבים שונים. הטבה זו בעצם יכולה לספק סיוע כלכלי נחוץ לאנשים שמתמודדים עם מחלות ונכות, מה שיכול לעזור בעומס הכלכלי ובמתח הכרוכים בהוצאות השונות שקשורות למצב הבריאותי.

פטור ממס הכנסה

פטור במקרים של נכות

קיימים מצבים שונים של נכות שמעניקים פטור מלא מתשלום המס. כאשר אחוזי הנכות נקבעו ל-100 אחוז, אם זה בגלל נכות בגפיים, נכות בעקבות מחלה נוירולוגית וכדומה- ניתן יהיה להגיש בקשה למס הכנסה ולקבל את הזכות שמגיעה לכם. בכדי להגיש את הבקשה יש למלא את כל הטפסים הרלוונטיים שניתן למצוא באתר של מס הכנסה ולצרף אישורים על הנכות ועל החלטות הועדה הרפואית של ביטוח לאומי.

 

פטור ממס הכנסה במקרים של מחלות כרוניות

אם אתם סובלים ממחלה כרונית מתמשכת שמשפיעה באופן משמעותי על אורח חייכם, יכול להיות שתהיו זכאים לפטור מתשלום מס על ההכנסה החייבת שלכם. בין מחלות כרוניות אלה ניתן למצוא פרקינסון, אלצהיימר, סכרת, טרשת נפוצה, אי ספיקת כליות ועוד. קיימות מחלות רבות שעומדות בקריטריון הזה ועל כן אם אתם סובלים ממחלה כלשהי מומלץ לבדוק האם היא מזכה אתכם בפטור שיחסוך לכם כסף רב כל שנה.

פטור ממס הכנסה

פטור בעקבות מחלת הסרטן

מחלת הסרטן היא מחלה קשה שלצערנו תוקפת אנשים רבים מדי באוכלוסיה. אם אתם חולי סרטן, לא משנה מה סוגו ומה רמתו, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה וזאת מרגע האבחון. הפטור ניתן למשך שנה ולאחריה ניתן להגיש בקשה בכדי להאריך את הפטור לשנים הבאות.

 

פטור בעקבות פציעה בתאונת דרכים

אם עברתם תאונת דרכים שבעקבותיה אתם נאלצים להתמודד עם פציעה ומוגבלות כזו או אחרת, יכול להיות שאתם יכולים להיות זכאים לפטור זמני עד החלמתכם.

פטור ממס הכנסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *