הדפסה על זכוכית הייתה בעבר חידוש מופלא – חומר שקוף ועמיד שניתן להדפיס ישירות עליו. עם השנים, הפך הפרספקס, הקרוי גם זכוכית אקרילית, לתחליף משודרג של זכוכית. הפרספקס שותף ליתרונות הזכוכית ואף מתעלה עליהן: הוא עמיד יותר מזכוכית ואף יותר מזכוכית מחוסמת. הפרספקס גם מאפשר מעבר של יותר אור מאשר הזכוכית, והתוצאה? מאירת עיניים. אז איך הפרספקס יכול לעזור לך?

 

מה זה פרספקס?

פרספקט הוא אחד השמות שניתן לזכוכית האקרילית, שפותחה בשנות העשרים של המאה הקודמת כפולימר סינתטי.הפרספקס מיוצר בשתי שיטות מרכזיות: על ידי שיחול, בו מועבר חומר מותך דרך גלגלות שונות הקובעות את עוביו ומקררות אותו. פרספקס מיוצר גם ביציקה, בה נוצק החומר הנוזלי לתבניות זכוכית, הקובעות את גודלו ואת עוביו. רוצים לדעת עוד על פרספקס? הקליקו כאן.

 

מה טוב בפרספקס?

לפרספקס יתרונות רבים ובשל היותו שקוף יותר מזכוכית, ומכאן מעביר דרכו יותר אור, רוב ההשוואות של החומר הן אל מול הזכוכית. הפרספקס עמיד מאוד, הוא מסנן קרינה באורכי גל מסוימים וכן מתגבש בקלות על ידי מניפולציות בטמפרטורה. כמו כן, הפרספקס קל יותר מזכוכית, עמיד יותר ממנה ואינו מתנפץ. הפרספקס רך וגמיש הרבה יותר מאשר זכוכית והוא נוח לעיצוב ולתיקון.

 

מה עושים עם פרספקס?

היתרונות הרבים והמשמעותיים של הפרספקס הפך אותו למוצר נפוץ מאוד, במגוון שימושים. הפרספקס משמש להכנת שלטים ולחיפוי עמיד של קירות. הפרספקס מחליף את הזכוכית בחלקים של מטוסים, בבניית אקווריומים, בעמדי תצוגה שקופים לחנויות ולמוזיאונים ובשנים האחרונות הפך הפרספקס לחומר הנפוץ ביותר במחיצות שקופות למתן שירות אישי בתקופת מגבלות מגפת הקורונה.

בעבר, נהגו להכין מפרספקס גם רהיטים בעלי מראה עתידני אך כיום, החומר הקל והנוח משמש בעיקר לעיצוב ושילוט עמידים ואיכותיים.

 

מה אתה יכול לעשות עם פרספקס?

לפרספקס שימושים רבים, בין אם מדובר בפרספקס שקוף, פרספקס צבעוני או פרספקס מודפס, האפשרויות הן כמעט בלתי נגמרות: החל משימוש בגופי תאורה או בשלטים מוארים, עבור בחיפוי ובידוד של קירות לצרכי בידוד אקוסטי וכלה בייצור מוצרי אחסון שונים, כלים ומכשירים למעבדות ולבתי חולים וכחלופה עמידה לזכוכית במשקפי מגן או בחופה למטוס. בשל משקלו הקל, פרספקס מתאים במיוחד גם לעיצוב ביתנים לתערוכות.

 

לסיכום

הפרספקס הוא חומר יוצא דופן בעל תכונות שהופכות אותו למבוקש מאוד בשלל תחומים וענפים. בתוספת הדפסה דיגיטלית על גבי לוח פרספקס, הוא הופך לחומר מושלם לפרויקטים אומנותיים, לשילוט ולבנייה של מוצרי נוי לבית, כמו מסגרות לתמונות או קופסאות שקופות לאחסון נעליים או חפצים אחרים. אם כך, למי מתאים להשתמש בהדפסה על פרספקס? כמעט לכולם.

הפרספקס הוא החומר שיכול להפוך לאריזה שקופה, לחלון ראווה, שמשה של כלי רכב ואפילו ליצירת קסדות לרוכבים על אופניים ואופנועים ולייצור של לוחות חסיני כדורים לצרכי אבטחה. אז מה תכינו אתם מפרספקס?

הדפסה על פרספקס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *