החיים של כולנו מלאים בעליות ובמורדות, ולצערנו מדי פעם גם מתרחשות טרגדיות שדורשות מאיתנו להגיב במהירות. הכנו לכם מדריך קצר, שיסייע לכם במקרה של פטירה מהירה ופתאומית של חבר קרוב, בן משפחה, מכר או שכן. ארגון של לוויה וימי אבל דורש הרבה מאוד תיאומים ופרטים קטנים, ולא תמיד בזמן אמת האבלים מצליחים לחשוב בצורה שקולה וצלולה על כל מה שנדרש. במצבים כאלה, נדרשת התגייסות של הקהילה מסביב כדי לסייע, ואנחנו כאן להבטיח שלא תישארו לבד ושתצליחו לבצע את המשימות הנדרשות.

אחת המשימות החשובות ביותר במקרה של לוויה פתאומית הוא החלטה על מקום הקבורה. לעיתים ידוע מה המנוח רצה, ואם מדובר באנשים מבוגרים פעמים רבות נרכשה חלקת קבורה מבעוד מועד. אך אם מדובר במנוח צעיר או בפטירה בלתי צפויה, יש צורך לקב החלטה לגבי מקום הקבורה, ולעמוד בקשר עם חברת הלוויות באותו מקום. פעמים רבות ישנה עדיפות לקבורה לפי מקום המגורים, אך למשפחות שונות יש העדפות שונות, ולעיתים בני המשפחה יעדיפו קבורה בעיר אחרת. אחרי שהתקבלה החלטה על מקום הקבורה, חשוב למצוא קבלן מצבות מהיר שיוכל לסייע למשפחה בתהליך תכנון ובניית המצבה, כך שהקבר יישאר מסומן ותהיה אפשרות לפקוד אותו בכל עת.

לאחר ההחלטה על מקום הקבורה ומציאת קבלן מצבות, חשוב להוציא הודעה על מועד הלוויה. הודעה כזו היא כמובן חשובה בכל מצב, אך ביתר שאת כאשר מדובר בפטירה פתאומית ובלתי צפויה. הודות להתפתחות הטכנולוגית ניתן לשלוח כיום הודעות ווטסאפ לכל מקום בעולם, שמגיעות תוך שניות. זהו מענה מיידי ומהיר המאפשר להפיץ את המידע בזמן הקצר ביותר. עם זאת, מקובל גם להדפיס מודעות אבל ובהן פרטים על הלוויה והשבעה, ונמליץ לא לוותר על כך, למרות הלחץ והצער שבהם נתונים האבלים. משפחות רבות גם נוהגות לפרסם מודעת אבל בעיתונות, כדי למנוע אי נעימות של אנשים קרובים שלא שמעו על הפטירה המצערת.

לאחר ארגון הלוויה, יש כמובן צורך בארגון ימי השבעה. מנהג השבעה הוא ייחודי בעם היהודי, והוא מאפשר לאבלים זמן לעיכול ולעיבוד האבל. השבעה חשובה במיוחד במקרה של פטירה פתאומית, שקרתה ללא כל הכנה מוקדמת והיא נוחתת על בני המשפחה כרעם ביום בהיר. במידה ומדובר במשפחה המעוניינת לשבת שבעה לפי חוקי המסורת היהודית, יש צורך בארגון של כמה דברים. חשוב למצוא כיסאות נמוכים לאבלים, שכן לפי המסורת האבלים לא יושבים על כיסאות בגובה רגיל. בנוסף, נהוג גם לכסות את המראות ברחבי הבית ולדאוג שהאבלים לא יצטרכו לעשות אף פעולה בשבוע זה. יש צורך לדאוג למזון מבושל, מקייטרינג או בהתארגנות של חברים ובני משפחה. בנוסף, יש צורך בניקיון ותחזוקה של הבית שבו יושבים שבעה, כדי לשמור על סביבה נעימה כמה שניתן במצב כל כך מורכב.

קבלן מצבות מהיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *