נהיגה בשכרות היא עבירת תעבורה חמורה. העונש המינימלי שנקבע בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול הוא שלילת רישיון הנהיגה של העבריין למשך שנתיים. ייצוג על ידי עו”ד תעבורה מנוסה יכול להשפיע דרמטית על העונש המוטל בעקבות הגשת כתב אישום שכזה. אבל כמה עולה ייצוג על ידי עורך דין לתעבורה במקרה של הגשת כתב אישום על נהיגה בשכרות? 

 

מה זה עבירת נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות היא עבירת תעבורה בספר החוקים בישראל. ההגדרה המדויקת לנהיגה בשכרות שונתה מספר פעמים בעקבות עתירות שונות לבתי המשפט בישראל. כיום, ריכוז של מעל 290 מיקרוגרם של אלכוהול בליטר אוויר בבדיקת נשיפה, נחשב לנהיגה בשכרות.

בנוסף לכך ישנם מספר סוגי נהגים (כמו נהגי משאית או נהגים צעירים) שנחשבים כמי שנהגו בשכרות החל מריכוז של 100 מיקרוגרם בליטר אוויר בבדיקת נשיפה. נהיגה בשכרות נחשבת אחת מעבירות התנועה החמורות ביותר, והעונש המינימלי בגינה הוא שנתיים של שלילת רישיון. במקרה של עבירה חוזרת, העונש יעמוד על לא פחות מארבע שנות שלילת רישיון.

 

מה השלבים במקרים של נהיגה בשכרות

בשלב הראשון, לאחר ששוטר תעבורה עצר אתכם בעת שנסעתם ברכב, וביקש מכם לעבור מספר בדיקות בכדי לברר האם מדובר במקרה של נהיגה בשכרות -חשוב כבר בסיטואציה הזו לבקש לבצע שיחת טלפון קצרה ולהתייעץ עם עורך דין נהיגה בשכרות. בשלב השני, במידה ונמצא ריכוז אלכוהול העולה על המותר בחוק, כנראה שיוגש נגדכם כתב אישום על נהיגה בשכרות. לאחר מכן יתחיל להתקיים משפט שבדרך כלל יתנהל בצורה מהירה, ובסופו יוגש פסק דין.

 

מה החשיבות של ייצוג על ידי עו”ד?

קשה להפריז בחשיבות של ייצוג וייעוץ של עורך דין לענייני תעבורה במקרים של נהיגה בשכרות. חשוב מאוד לפנות לקבלת ייצוג בשלב המוקדם ביותר האפשרי, וזאת על מנת שעורך הדין יוכל לנסות להשיג עונש מקל ככל האפשר ואפילו לבטל את ההרשעה כולה.

 

אז כמה זה עולה לי?

עלות ייצוג בתיק שכזה מורכבת משני גורמים מרכזיים -מספר הפגישות שאותן יאלץ עורך הדין לערוך ומידת המקצועיות והוותק של עורך הדין אותו תשכרו בכדי לנהל את התיק. ככלל, ניתן לומר שייצוג בתיק שכזה לא יפחת מחמשת אלפים שקלים ולא יעלה על עשרים אלף שקלים, אבל כמובן שיש יוצאי דופן לכלל הזה.

 

סיכום- ייצוג וכמה הוא עולה?

נהיגה בשכרות היא נהיגה במצב שבו ריכוז האלכוהול בדם עולה על המותר בחוק. בבדיקת נשיפה מוגדר הגבול החוקי ב290 מיליליטר אלכוהול לליטר אוויר. חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לענייני תעבורה בשלב המוקדם ביותר האפשרי במקרה של נהיגה בשכרות, וזאת בכדי לנסות להקל בעונש הנהג. עלות ייצוג בתיק שכזה נעה בין כמה אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים.

עורך דין נהיגה בשכרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *