יש כל כך הרבה סוגים של משכנתאות, עם תנאים שונים וריביות שונות. המגוון כל כך רחב, כך שלעיתים, רבים מוצאים את עצמם הולכים לאיבוד. כדי לעשות לכם קצת סדר, החלטנו להציג בפניכם בכל פעם מדריך על משכנתא מסוג מסוים. הפעם, המדריך שלנו יעסוק במשכנתא בלון. בשורות הבאות נציין בפניכם את כל המידע שאתם צריכים להכיר בנושא. אם אתם מתכננים לקחת משכנתא בקרוב, כדאי שתקראו את המדריך בעיון.

 

מה זה משכנתא בלון?

משכנתא מסוג זה היא בעצם הלוואה שניתנת לכם במועד מסוים בהתאם לבחירתכם. בשונה ממשכנתא רגילה, ההחזרים של משכנתא בלון מתחילים רק בסוף התקופה. כך אתם בעצם מקבלים משכנתא שיכולה לאפשר לכם חלון זמנים רחב (יש מי שאומרים – מרווח לנשימה) שיאפשר לכם ליהנות מהדירה החדשה או מהנכס החדש שלכם מבלי שתצטרכו לדאוג כל הזמן בנוגע לתשלום.

 

שני הסוגים העיקריים של משכנתא בלון

הכותרת שנכתבה לעיל כבר גילתה לכם שיש שני סוגים עיקריים של משכנתא בלון. להלן פירוט מקוצר אודותיהם:

  1. הלוואה שכוללת החזר מלא כולל ריבית והקרן בסיום התקופה
  2. הלוואה שכוללת החזר מלא בסוף התקופה רק של הקרן (כלומר, את הריבית תצטרכו לשלם באופן שוטף)

המשכנתא הזו נקראת משכנתא בלון בגלל הדימוי. הבלון בעצם מתמלא ומתנפח. כלומר, הוא צובר את המדד ומנפח ומעלה את הסכום ההתחלתי.

 

למי מתאים לקחת משכנתא בלון?

יש מי שאומרים כי משכנתא בלון היא הלוואה שמתאימה בעיקר לאנשים שידוע להם מראש שיהיה להם את האפשרות להחזיר את מלוא הסכום לאחר תום התקופה. מדובר בסכומים שצפויים להגיע מאחד או יותר מהגורמים הבאים:

  • קופת חיסכון
  • פדיון של קרן השתלמות
  • קבלת מענק ממקום העבודה
  • קבלת קצבה ועוד

 

משכנתא בלון והלוואת גישור – מה הקשר בין השתיים?

הלוואת גישור זה השם השני של משכנתא בלון. המשכנתא קיבלה את השם הזה בגלל שהיא מתאימה במקרים שבהם יש קנייה ומכירה של נכסי נדל”ן. למשל, אם אנשים מוכרים דירה וקונים דירה אחרת, אז הם בעצם יכולים לקחת את המשכנתא הזו ובסופו של דבר, להחזיר את מלוא התשלום בבת אחת לאחר שהם קיבלו את הסכום ממכירת הדירה הקודמת שלהם.

 

האם הלוואת בלון מתאימה לכם?

יכול להיות שאתם קוראים את השורות האלו ותוהים האם הלוואת בלון מתאימה לכם. אנחנו לא יועצי משכנתאות ואין לנו את הידע המעמיק בשביל לומר (מבלי להכיר אתכם) האם ההלוואה הזו מתאימה לכם. לכן, אנחנו ממליצים לכם לפנות אל יועץ משכנתאות, להציג בפניו את מצבכם הכלכלי, את מצב הנכסים שלכם ולבדוק האם ההלוואה הזו מתאימה לכם או לא.

 

לסיום

עד כאן המדריך שעוסק במשכנתא בלון. כעת אתם יודעים במה מדובר, כך שנותר לכם להחליט אם המשכנתא מתאימה לכם או לא.

בית ביד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *