להינעל מחוץ לבית או לרכב זו חוויה לא נעימה. גם לגלות שפרצו לכם זו חוויה מטלטלת. בשני המקרים הללו – אתם תזדקקו למנעולן. אבל איך בכלל אדם נהייה מנעולן? אם יש רישיון לעיסוק בתחום?

 

הכשרת מנעולנים

אם אתם מחפשים מנעולן בחיפה, ייתכן שתרצו לדעת איך בכלל האדם שלפניכם רכש את היכולת לחלץ אתכם מחוץ לרכב נעול או דלת שנטרקה. ובכן, הכשרת מנעולנים, בישראל של שנת 2023, לא מותנית אפילו בקבלת תעודת בגרות.

אם את או אתה רוצים להיות מנעולנים, כל שעליכם לעשות הוא להירשם לתכנית להכשרת מנעולנים. יש בארץ כמה וכמה מכללות ומכונים, ובעבר לימדו את המקצוע גם בבתי ספר מקצועיים. במהלך ההכשרה לומדים להכיר את הכלים השונים, מנגנוני הנעילה הנפוצים ואת דרכי הפריצה שלהן.

הכשרת מנעולנים נמשכת כמה חודשים. משך התוכנית וכמות הידע הנלמדת בה משתנה בין מסגרת למסגרת, בעיקר בגלל שהתחום פרוץ למדי (ושימו לב למשחק המילים). יש מכללות שמאפשרות ללמוד את המקצוע על חשבון מענק השחרור, ויש מי שמנצלים זאת לרכוש במהירות מקצוע לחיים.

מנעולן בחיפה

התמחות למנעולנים

כאמור, אין הגדרה חוקית לגבי איך אמורה להיראות הכשרת מנעולנים. יחד עם זאת, במרבית המקומות הגדולים והרציניים – דואגים לתלמידים להתמחות, בנוסף להכשרה הפורמלית. במסגרת ההתמחות, המנעולן או המנעלונית הצעירים מתלווים למנעולן ותיק, ולומדים את רזי המקצוע תוך כדי עשייה. כאמור, אין חובה לעבור התמחות במנעולנות.

במהלך ההתמחות, המנעולן הצעיר לומד כיצד לזהות כי האדם שעומד מולו הוא אכן בעל הדירה- ולא גנב מתוחכם. המנעולן הצעיר לומד גם טכניקות אופרטיביות שלא בהכרח למד בקורס, ויוצר קשרים עם קולגות בתחום.

 

רישיון לעיסוק במנעולנות

בניגוד לראיית חשבון או לתיווך נדל”ן – מדינת ישראל לא דורשת כל רישיון או תעודה כדי לעסוק במנעולנות. יש מנעולנים המציגים תעודת יושר מהמשטרה, אולם היא לא אומרת לכם הרבה מעבר לעובדה שלא הוגשו נגד האדם שלפניכם תלונות נכון לתאריך הנפקת התעודה. יחד עם זאת, תעודת יושר היא הדבר הכי קרוב לבדיקת רקע מקיפה שתוכלו להשיג.

כדי לוודא שאתם בטוחים ומוגנים, מומלץ לנקוט באמצעי זהירות נוספים. למשל, רשמו לעצמכם את מספר הרכב איתו הגיע המנעולן למקום. במידה ותתרחש פריצה, תוכלו לעזור למשטרה להגיע למנעולן לצורך חקירה על ידי איתור הרכב שלו.

מנעולן בחיפה

איפה ניתן למצוא מנעולן

מנעולנים עובדים בחברות ובתור עצמאיים. אם אתם מחפשים מנעולן בחיפה, מומלץ לבחור מנעולן בעל המלצות רבות ומאומתות. תוכלו גם לבחור לפנות לחברת מנעולנים, ויש מי שרואים בכך עוד אמצעי זהירות בדרך לבחירה במנעולן אמין ומקצועי.

 

סיכום

לסיכום, הכשרת מנעולנים היא לא מאוד ארוכה או מורכבת. חלק מהמנעולנים עובדים בחברות גדולות המספקות שירותי מנעולנות 24 שעות ביממה, וחלק מהם עובדים באופן עצמאי בשעות העבודה שמתאימות להם. כשאתם שוכרים מנעולן, שימו לב שמדובר באדם מקצועי ואמין.

מנעולן בחיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *