קפה הוא אחד המשקאות הפופולריים ביותר בעולם.

כמה פופולרי? עקב השכיחות של שתיית קפה, הפך הקפאין, שהוא החומר הפעיל שנמצא בקפה, לסם

הפסיכואקטיבי הנפוץ ביותר בעולם.

מעבר לכך, במקומות מסוימים התפתחו תרבויות שלמות סביב הקפה, ואפילו טקסים מסורתיים שבהם הקפה משחק תפקיד מרכזי.

לא לחינם קיבל הקפה את מעמדו בתור אחד המשקאות הכי נפוצים בעולם, יש לו גם יתרונות בריאותיים רבים.

במאמר זה, נציג לפניכם מספר יתרונות לשתיית קפה באופן קבוע.

 

שיפור מצב הרוח

כתב העת לפסיכיאטריה ביולוגית פרסם תוצאות מחקר, שלפיהן שתיית קפה משפרת את מצב הרוח ובכך מפחיתה משמעותית את הסיכון להתאבדות. לפי המחקר, אנשים ששותים שתיים עד שלוש כוסות קפה ביום נמצאים ברמת סיכון הנמוכה בכ- 45% לביצוע פעולות אובדניות. עוד מוסיף המחקר, כי אלה ששותים מעל 4 כוסות קפה ביום, נמצאים בסיכון מופחת בכ- 53% לביצוע פעולות מסוג זה. לפי החוקרים, הקפאין שנמצא בקפה מעלה את רמת הנוירוטרנסמיטורים בגוף, המתפקדים, בין היתר, בתור נוגדי דיכאון, ובכך משפרים את מצב הרוח של האדם.

 

הפחתת הסיכון לחלות בסרטן השד

חוקרים מאוניברסיטת טורונטו בדקו את הקשר בין שתיית קפה לסיכון לחלות בסרטן השד. במחקר השתתפו כ- 1700 נשים הנמצאות בסיכון גבוה לחלות במחלה. לפי התוצאות, הסיכוי לחלות בסרטן השד בקרב נשים ששתו ארבע עד חמש כוסות קפה ביותר נמוך יותר בכ- 25%. בנוסף, נשים ששתו שש כוסות קפה ביום, או יותר, הפחיתו את הסיכון שלהן לחלות בסרטן השד בכ- 69%. השערת החוקרים היא שחומרים בשם פיטואסטרוגנים, הנמצאים בקפה, הם האחראיים להגנה מפני סרטן השד. פעילות חומרים אלה דומה מאוד להורמון הנשי אסטרוגן.

 

הפחתת הסיכון לחלות בסוכרת

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד פרסמו מחקר שכלל עשרות אלפי נבדקים, ולפיו צריכה של שש כוסות קפה ביום או יותר, מפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת בקרב גברים בכ- 50%, ובקרב נשים בכ- 30%. תוצאות אלה תואמות בדיוק לתוצאות של מחקר הולנדי שפורסם 4 שנים לפני כן.

 

הפחתת הסיכון לאבני מרה

מחקר שפורסם בכתב העת “Gastro Analogy” חושף כי שתייה של לפחות ארבע כוסות קפה ביום מפחיתה את הסיכון לאבנים בכיס המרה בכ- 25% ביחס למי שלא שותה קפה כלל. לפי החוקרים, הסיבה לכך היא שהקפה גורם להתכווציות בכיס המרה, ובכך משפר את תפקודו, ומונע היווצרות של אבנים בתוכו.

 

סיכום

קפה הוא משקה פופולרי במיוחד, אחד מהפופולריים ביותר בעולם. מעבר לטעם הנפלא, ולארומה המושלמת, לקפה יש גם יתרונות בריאותיים רבים. כפי שצוין ופורט במאמר זה, שתיית קפה משפרת את מצב הרוח, מפחיתה את הסיכוי לחלות בסרטן השד, סוכרת, ואבני מרה. בנוסף, לקפה יש יתרונות בריאותיים רבים נוספים, כגון הקלת תסמיני הפרקינסון והגברה בספיגת הפחמימות. לאור כל אלה, היתרונות הבריאותיים של הקפה אינם מוטלים בספק.

 

כוס משקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *