משקי בית רבים בשנים האחרונות פונים לעזרה של יועץ משכנתאות, אדם שהמקצוע שלו מיועד לעזור ולהתאים בדיוק את המשכנתא הנכונה עבור כל משק בית, לפי מצבו הפיננסי, הנכס הרצוי, ועוד משתנים כאלה ואחרים. יועץ טוב גם יסייע בהליכים מול הבנק, בכל הטפסים והבירוקרטיה, יקצר תהליכים, ויפשט אותם מול לקוחותיו. אז האם יועץ שכזה הוא מקצוע טוב, מכניס ומבוקש? האם זה משמעותי בעיקר אם הכוא פועל במרכז הארץ? בואו נראה.

 

למי מתאים להיות יועץ משכנתאות?

אם חשבתם לעשות פנייה בקריירה ולפצוח באחת של יועץ משכנתאות, כדאי קודם לברר האם מקצוע זה מתאים לכם בכלל. מה הוא הניסיון התעסוקתי שלכם? מה הם הכישורים שלכם? איך אתם מול בני אדם, ואיך אם מתנהלים מול גורמים בירוקרטיים? יועץ שכזה הוא מקצוע הדורש מכם הבנה כלכלית מעמיקה, קריאה נכונה של השוק, ומעל הכול – דאגה ברורה ללקוחות שלכם ולטובתם. זה לא מקצוע שאפשר להצטיין בו ללא אמפטיה בסיסית וללא ״כישורי אנשים״, מה שנקרא. חשבו על זה.

 

איזו השכלה נדרשת כדי להיות יועץ משכנתאות?

תחום הייעוץ הנ״ל הוא תחום מעט פרוץ, שטרם הוסדר בחוק בצורה מסודרת ונהירה. זה לא אומר שכל אחד יכול לעסוק במקצוע זה! ממש לא. ישנם לימודים ספציפיים המיועדים ליועצי משכנתאות עתידיים, ואנו ממליצים להירשם לפחות לקורס אחד. אם זאת, המקצוע אינו פורמלי, ואין איזו תעודה או מבחן סף שצריך לעבור כמו במקצועות אחרים כמו עריכת דין, לדוגמא.

נדגיש שחברות מקצועיות המחפשות להעסיק אדם כיועץ משכנתאות מטעמן (בין אם הם חברות פרטיות או בנק), יעדיפו אדם המחזיק בתואר ראשון או שני הקשור איכשהו לתחום הפיננסי – מנהל עסקים, כלכלה, ראיית חשבון, וכו׳. לא מדובר בתואר חובה, אך בבירור הוא ייתן יתרון על פני אדם הרוצה להיות יועץ משכנתאות ומחזיק בתואר באמנות קלאסית…

 

אפשר להתחיל בקטן

לפני שמתחילים בלימודים לקראת הפיכתכם ליועצי משכנתאות מן המניין, כדאי להבין האם תרצו לעסוק במקצוע זה כמקצוע העיקרי שלכם, העבודה היומיומית, או כהכנסה נוספת. בהתחלה לפחות, ועד שתבנו וצברו קהל לקוחות מספק, כדאי אולי לשלב את הייעוץ כהכנסה נוספת, ולא לוותר כליל על העבודה הקודמת. ככל שהקהל יגדל, יגדלו גם ההכנסות, ותוכלו לאט לאט להתמקד רק בייעוץ כהכנסה העיקרית. אבל כמו כל דבר – מדובר בתהליך.

 

במרכז או מחוצה לו?

כדאי גם לבחון את הסביבה בה אתם נמצאים, את האזור שלכם, ולפענח האם יש ביקוש ליועצי משכנתאות, או שמא השוק באינפלציה ויהיה לכם קשה מאוד למצוא עבודה ולקוחות. נגיד רק שיועצי משכנתאות בהחלט יכולים להתגורר בצפון אך לעבוד דווקא באזור המרכז, הכול תלוי בהיצע ובביקוש, ובנכונות של האדם להתגמש למען העבודה.

מטבע הדברים, במרכז יהיה ביקוש גדול יותר לסיוע של יועץ משכנתאות, ולכן יהיה קל יותר להשתלב בתחום. לעומת זאת אם מצליחים לתקוע יתד באזור אחר, עם פחות תחרות בתחום, אפשר לנסוק מעלה. בסופו של דבר, החשוב מכל הוא להיות יועץ משכנתאות מעולה בכל אזור.

יועץ משכנתאות הוא מקצוע חזק, בטוח, עם הכנסה ברורה – הרי אנשים תמיד יזקקו לעזרה בנבכי הבירוקרטיה אל מול הבנקים. 

יועץ משכנתאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *