השאיפה של כל עסק היא לייצר מותג חזק, כזה שיהיה מזוהה עם איכות וימשוך לקוחות לא רק למותג אלא לעסק ולמוצרים הנוספים שיש לו להציע. לצערנו רק איכות גבוהה לא תמכור את המוצר שלכם, בשביל ליצור עניין וליצור רווחים דרוש מיתוג מתאים ומוצלח.

 

איזו אסטרטגיה מתאימה לכם

לא כל אסטרטגיית מיתוג מתאימה לכל מותג, יש להתאים את המיתוג למותג, לצרכים להם הוא עונה, ולקהל היעד שלכם. פה נציג כמה טיפים בסיסיים לבניית המיתוג המושלם לעסק שלכם, אך עזרה מקצועית ומכוונת אישית ניתן למצוא באתר ברנדוויז.

 

5 טיפים לבניית מיתוג לעסק שלך

 

  1. אמצו נקודת המבט של הלקוח

בתהליך המיתוג חשוב לזכור שבסופו של דבר האלמנט החשוב ביותר היא נקודת מבטו של הלקוח. עליכם להיכנס לנעליו של הלקוח הייעודי שלכם ולשאול את עצמכם:

  • האם אתם הייתם משתמשים במוצר
  • מה היה גורם לכם במבט ראשון לבחור במוצר או בשירות הזה על פני אחר
  • מה הצורך שהמוצר צריך לענות עליו, והאם יש יותר מצורך אחד

 

  1. העבירו את השקפת העולם של העסק דרך מיתוג

כשחושבים על מיתוג הדבר הראשון שעולה לראש הוא לוגו, אולי צבע דומיננטי, וכמובן שדברים אלו הם חשובים מאוד אך מעבר להם יש את הצהרת השליחות של העסק שחשוב לא פחות. ניקח לדוגמא את המותג בובות ה”ברבי”. כולם מכירים את הכיתוב הוורוד המסוגנן, הוא חלק בלתי נפרד מהצעצוע והמיתוג שלו עובד לא רק בגלל שהוא כל כך מזוהה אל כי הוא גם תואם את המוצר, ויותר חשוב, את קהל היעד.

 

  1. השתמשו בצבעים באופן מושכל

זה יכול להישמע שולי אך הצבעים שאתם בוחרים ללוגו שלכם או לעטיפת המוצר עלולים לקבוע את הצלחת או כישלון העסק שלכם. לנו כבני אדם יש תגובות פסיכולוגיות לצבעים מסוימים ושימוש נכון יכול להבטיח הצלחה. לדוגמא, לאחר ביצוע ניסויים וכתיבת מחקרים התגלה שלצבע הצהוב יש נטייה לעורר תיאבון. בבחירה מושכלת של צבע ללוגו שלהם, חברת הענק מק’דונלס הגדילה את רווחיה בשימוש דומיננטי בצבע הצהוב על אף הלוגו הפשוט שלהם.

 

  1. תאהבו את הלוגו שלכם

 

במבט ראשון הטיפ הזה עלול להישמע מובן מאליו, אך זה לא סוד שתהליך יצירת הלוגו יכול לעבור מספר ידיים והחלטות אומנותיות שלא תואמות בהכרח את החזון הראשוני. בעל עסק שאוהב את הלוגו שלו מראה אותו יותר, ואחד שלא שלם עם המראה מציג אותו פחות ובכך מפספס את המטרה. חשוב שבתור בעלי העסק תהיו גאים במראה המיתוג שלכם.

 

  1. שימוש במקצוענים

בסופו של דבר הכרת השוק ודקויות המיתוג הם האלמנטים הכי חשובים על מנת ליצור מיתוג מנצח, לכן מומלץ להשקיע כסף בהשגת התוצאה המושלמת בעזרת מקצוענים בתחום.

 

לסיכום

מיתוג הוא שלב קריטי בהצלחת מותג או מתן שירות בשוק, השתמשו בטיפים האלו על מנת לשווק למתג את עצמכם בצורה הטובה ביותר ותהנו מהתוצאות!

מיתוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *