חוק יחסי הממון עוזר לקבוע את חלוקת הממון והרכוש בין זוג נשוי במקרה של פטירה או גירושין. חשיבותו של הסכם הממון אינה רק לטובת בעל הממון המצוי בקשר, אלא לטובת כל הנוגעים בקשר כמו משפחה גרעינית וילדים. במאמר הבא נסביר חלק מהסיבות לחשיבותו של הסכם הממון.

 

סידור משפטי

נישואים הם לעשה גם יחסים כלכלים משותפים ולכן כאשר החבילה עלולה להתפרק בדיוק כמו שותפות עסקית, צריך חשוב על כל מה שעלול לקרות. נכון שזהו נושא שלא נעים להתעסק בו ולא נוח לדבר עליו אך מומלץ ורצוי לסדר את הדברים מראש ולהיכנס על מערכת היחסים החוקית בראש שקט ולב נקי. כאשר הפן המשפטי בנישואים מסודר ומתוכנן לבני הזוג יש יותר בטחון ויציבות.

 

גירושים חיוביים

כאשר כל הדברים כתובים, במקרה של פרידה וגירושיה, הסכם ממון ימנע הפתעות ותכנונים הקשורים היבט הכלכלי. הסכם הממון יקצר את התהליך המשפטי באופן משמעותי וגם את האנרגיה הרבה שיוצאת במאבקים בלתי פוסקים על רכוש וממון. גם לשאר המשפחה והילדים תחסך חווית גירושים לא נעימה והעתיד הכלכלי שלהם יוחלט מראש. הסכם ממון יוכל לגרום למחלוקות לפני ובעת החתימה עליו הוא יימנע הרבה יותר מחלוקות בעתיד.

 

אינטרס כלכלי או אהבה?

לצערנו הסכם ממון לעיתים גם יכול לגרום לוויכוחים והרגשה לא נעימה של שני הצדדים אך לצערנו קיימים מקרים רבים של נישואים מאינטרס כלכלי שעלולים לפגוע מאוד בעתיד של בעל הממון ומשפחתו בקשר. הסכם ממון נחוץ בעיקר קיים פער כלכלי גדול בין בני הזוג והסכם הממון בהחלט עוזר לתחושת האמון והבטחון של הצד השני.

 

בטחון הילדים

במקרה שבו יש ילדים הסכם ממון עוזר להבטיח את עתידם בעתיד. הסכם הממון מספק הגנה בפן הכלכלי ובפן המשפטי על ילדים עתידיים או ילדים מנישואים קודמים. יש להפריד את הרכוש והממון של הילדים מנישואים קודמים לרכוש והממון החדש שנצבר בנישואים החדשים. כאשר מקרים מהסוג הזה לא מסודרים מראש זה יכול להוביל לתהליך ארוך בבית המשפט ומאבקי ירושה שיגזלו מחיר כלכלי ונפשי מכל הנוגעים בדבר.

 

הגנה על רכוש

מצב זה הוא ברוב המקרים בנישואים שניים אך גם בנישואים ראשונים. לעיתים אחד מבני הזוג או שניהם מגיעים עם נכסים או רכוש בעל ערך ובמקרים כאלה יש צורך לחלק את הרכוש לפי רכוש שנצבר לפני הנישואים ואחריהם. לעיתים רבות קורה שזוגות בפרק ב׳ ללא נישואים עורכים הסכם ממון על מנת למנוע מחלוקות עתידיות.

ישנן סיבות רבות מדוע הסכם ממון הוא הכרחי לפני נישואים או בנישואים שניים. חשיבותו של הסכם ממון אינה מוטלת בספק, אך לעיתים החתימה עליו גורמת למחלוקות רבות בקרב בני הזוג. לאחר שהסברנו חלק קטן מיתרונות ההסכם חשוב שגם אתם תתייעצו עם עו״ד על היתרונות הנוספים בעריכת הסכם שכזה ואיך לערוך אותו בהצלחה וברוח טובה.

הסכם ממון

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *