בדיוק כמו בני האדם, גם הכלבים זקוקים לאוכל מזין כדי להתקיים. הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, ולכן צריך לדאוג לו, לטפח אותו ולהשקיע בבריאות שלו. על כן יש להשקיע מחשבה בבניית התזונה של הכלב שלכם, כך שהיא תועיל לו מבחינה בריאותית, תשמח אותו וגם תתרום מעט לאילוף שלו. חשוב לזכור, אם תגדלו כלב בריא ושמח, אתם תהיו המרוויחים הגדולים ביותר מכך.

 

למה חשוב להשקיע בתזונת הכלבים שלנו?

כל הכלבים זקוקים להזנה כדי להתקיים כראוי – הם צריכים מים, שומן, חלבון, פחמימות, ויטמינים ומינרלים. מחסור באחד החומרים עלול לפגום בבריאות הכלב, ואף לסכן את חייו. לכן, יש לבחור מזון איכותי, ולהקפיד להאכיל את הכלב מספר פעמים ביום.

 

חטיפים לכלבים – למה זה נועד?

שימוש בחטיפים לכלבים נועד לשתי מטרות עיקריות:

  • שמירה על בריאות הכלב – החטיפים מכילים ויטמינים ומינרלים, שומרים על חלל הפה ומחזקים את השיניים.
  • סיוע לתהליך האילוף – דרך השימוש בחטיפים ניתן ללמד את הכלב התנהגויות רצויות ולא רצויות שונות. ניתן להשתמש בטכניקות שונות כמו למשל חיזוק חיובי, התניות ועוד.

 

סוגי חטיפים לכלבים

יש עשרות סוגים של חטיפים לכלבים, ולכל אחד מהם מאפיינים שונים:

  • חטיפים על בסיס בשר מיובש – חטיפים טעימים ומזינים, המהווים מקור טוב לחלבון איכותי. הם בעלי מרקם קשה, ולכן משמשים כמשחק עבור הכלב, שמנסה ללעוס אותם.
  • חטיפים אפויים – חטיפים המכילים חומרי גלם צמחיים וגם חלבונים שונים. מיועדים לאכילה מיידית, ולא מיועדים ללעיסה ארוכה. חלק גדול מהחטיפים האפויים מיועדים לסייע בניקוי השיניים ובמניעת ריח רע מהפה.
  • חטיפים על בסיס עצם – חטיפים שמהווים בעיקר משחק עבור הכלבים, אין להם ערך תזונתי מהותי.

 

מהו אוכל רפואי לכלבים?

המודעות לתזונה בריאה גוברת גם אצל בעלי הכלבים, ולכן הטרנד של אוכל רפואי לכלבים צובר תאוצה בשנים האחרונות. מדובר על אוכל מיוחד שנועד להזין את הכלב, ולהעניק לו חומרים איכותיים על מנת לשפר את מצבו הבריאותי. יש מספר סוגים של אוכל רפואי לכלבים:

  • מזון דיאטטי – מזון דל קלוריות שמתאים לכלבים עם השמנת יתר.
  • מזון המיועד לכלבים עם בעיות עיכול – כלבים רבים סובלים מקשיים בעיכול, גזים ואפילו חסימת מעיים. מזון רפואי מיוחד עשוי להקל על כלבים אלו.
  • מזון היפואלרגני – יש כלבים שסובלים מאלרגיות וגירויים בעור, מזון מיוחד יכול להקל עליהם.

 

לסיכום

לדרך שבה נבחר להאכיל את הכלב שלנו עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת – על מבנה הגוף שלו, על הפרווה שלו, על השיניים שלו ואפילו על החינוך שלו. לכן מומלץ להשקיע במזון איכותי ועשיר, אשר מכיל את כל הרכיבים הנדרשים לצורך התפתחות תקינה של הכלב. מומלץ לשלב בתזונת הכלב גם חטיפים בריאים, אוכל רפואי ומזון רטוב, אשר יגוונו את שגרת התזונה, ויועילו למטרות רבות.

מעמד לאכול

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *