לפעמים הרפואה הממוסדת לא מצליחה למצוא פתרונות לבעיות שלנו ואנו פונים לשימוש בקנאביס רפואי.  הקנאביס הרפואי יכול לבוא במגוון רחב של זנים המשמשים לפתרון בעיות שונות. מה מתאים לטיפול בכאבים והאם יש הבדל בין שימוש בלילה או ביום? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הזן המתאים ביותר עבורכם.

 

מהו קנאביס רפואי

קנאביס הוא צמח שמשמש כבר במשך שנים רבות לטיפולים רפואיים. בעבר הצמח היה נחשב לצמח בעל סגולות רבות ושימש ליצירת שמן, לרפואה ולטקסים דתיים. הסגולות של הצמח עדיין נחקרות וכמות המחקרים שנעשים על צמח הקנאביס עצומה. בישראל הקנאביס נחשב לסם מסוכן ונאסר לצריכה למטרות פנאי.

לכן על מנת להנות מהסגולות הרפואיות שלו יש צורך בפניה לרופא מומחה ולקבלת מרשם להחזקה ולשימוש בקנאביס. רישיון כזה לרוב ינתן רק לאחר שמוצו כל הדרכים להירפאות של הרפואה הממוסדת. בכל מקרה מומלץ להיוועץ ברופא לפני נטילת קנאביס על מנת שהוא יוכל להתאים לכם את הכמות ואת הזן המתאימים לכם. לקריאה נוספת על קנאביס מומלץ להיכנס ולהתרשם גם באתר מגזין קנאביס.

זני קנאביס רפואי

כיצד לבחור? החומרים הפעילים

אחד הדברים שמשפיעים יותר מכל על האפקט שהצמח יעניק לכם הוא החומרים הפעילים המצויים בכל זן וזן. החומרים העיקריים שמצויים בקנאביס הם: THC – חומר שבודד לראשונה במכון ויצמן בשנת 1964 ומהווה את החומר הפעיל הבולט ביותר בקנאביס. הסגולות של הTHC- הם, בין היתר, הקלה בכאבים ומניעת בחילות ויש לו סגולות רפואיות רבות נוספות.

CBD – חומר נוסף שקיים בכמות גבוהה בקנאביס ותורם לפתירת דלקות ולאיחוי שברים וסדקים בעצמות. בנוסף, משמש החומר להקהיית האפקט הפסיכוטי שמצוי בקנאביס. CBN – חומר נוסף וחשוב שמצוי בקנאביס וגורם לתחושת שינה עריבה ורגועה. בנוסף, החומר יכול לסייע בפתרון בעיות ומחלות עור.

 

כיצד לבחור? זני הקנאביס

לקנאביס רפואי יש מגוון רחב של זנים שלכל אחד מהם יש הרכב מעט שונה והתאמה שונה לטיפול בבעיות אחרות. רבים מכירים את ההבחנה בין אינדיקה וסטיבה. אינדיקה הוא זן שגורם לתחושת עייפות ולכן יכול לסייע בבעיות הירדמות ומתאים לשימוש בלילה.

סטיבה לעומת זאת הוא זן שעוזר לעורר רגשות חיוביים וממריץ יותר לעומת האינדיקה, לכן הוא מתאים יותר לטיפול ביום. בכל מקרה מומלץ להיוועץ ברופא שיתאים את הזן המינון ואופן נטילת התרופה המתאימים ביותר לכם.

 

סיכום

קנאביס רפואי משמש להקלת כאבים ולפתרון מגוון רחב של בעיות רפואיות. לרוב מוענק רישיון קנאביס על ידי רופא מומחה כאשר מוצו כל האפשרויות הרפואיות הרגילות.

ישנם חומרים פעילים שונים המשפיעים באופן שונה על הגוף וכן קיימים מגוון זנים של קנאביס המתאימים לשימוש בלילה או ביום. מומלץ להיוועץ ברופא שיתאים לכם את הטיפול ואת הזן המתאימים ביותר עוברכם.

זני קנאביס רפואי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *