ארה”ב היא מעצמה עולמית, המבטיחה לאזרחיה יציבות בשלל תחומים, באופן ההופך את האזרחות האמריקאית לחלומם של אנשים רבים ברחבי העולם. אזרחות אמריקאית מורכבת ממספר זכויות וחובות, אותן נסקור היטב במאמר זה

 

מה המשמעות של אזרחות אמריקאית?

אזרחות אמריקאית היא חלומם של אנשים רבים ברחבי העולם ולא בכדי. ארה”ב היא מעצמה עולמית, המעניקה יציבות וביטחון לאזרחיה במגוון תחומים. כדי לקבל אזרחות אמריקאית, עליכם כמובן להיוולד בארה”ב, כאשר מלבד זאת, ישנן מספר דרכים נוספות לקבלת אזרחות אמריקאית, באמצעות הגרלת ‘גרין קארד’, חוק הסבא ועוד.

מלבד עצם העובדה כי אזרחות אמריקאית משייכת אתכם למעצמה עולמית, החזקה באזרחות אמריקאית מהווה סטאטוס יוקרתי גם במדינות אחרות ברחבי העולם, באופן המאפשר תנועה חופשית במרבית מדינות העולם, ללא צורך בהנפקת ויזה.

 

מהן החובות של אזרחי ארה”ב?

חובת דיווח המס

על כל אזרח אמריקאי, גם אם אינו מתגורר בארה”ב, חלה חובת הדיווח הכללית לרשויות המס, עליה תוכלו לקרוא בהרחבה באתר https://masamerica.co.il כמו גם דיווח על חשבונות פיננסיים הנמצאים במדינות זרות.

 

חובת תשלום ביטוח

חובה נוספת הקשורה אף היא לתחום הכלכלי, היא חובת תשלום ביטוח לאומי וכן ביטוח רפואי בשיעורים היכולים להגיע יחדיו עד לסך של – 15% מסך ההכנסה. כאן חשוב להדגיש, כי אמנן המס בין ישראל לארה”ב אינה כוללת את תשלומי ביטוח לאומי, כך שייתכן מצב של כפל תשלומים לביטוח לאומי בשתי המדינות.

 

חובת העברת הפרטים לרשויות גיוס החירום

חובת העברת הפרטים האישיים לרשויות גיוס החירום האמריקאיות, חלה על כל הגברים בעלי אזרחות אמריקאית מגיל 26 שנים ומעלה.

 

מהן הזכויות של אזרחי ארה”ב?

דמוקרטיה במיטבה

ארה”ב היא מעצמה דמוקרטית ובהתאם לכך, אזרחי ארה”ב נהנים ממגוון רחב של חרויות פרט ואזרח.

 

הזכות להיות חלק מחבר המושבעים

לכל אזרח אמריקאי, קיימת הזכות לקחת חלק במשפט המתקיים בגבולות ארה”ב ולהיות חלק מחבר המושבעים.

 

זכויות כלכליות

בין הזכויות המשמעותיות הקיימות לאזרחים אמריקאים, נמצאות שורת הטבות כלכליות, ביניהן סיוע במימון לימודים אקדמאיים, החזרי מס להורים עבור כל ילד מתחת לגיל 17 ועוד.

 

דעו את זכויותיכם (וגם את חובותיכם)

ראינו אם כן כי, אזרחות אמריקאית כוללת בתוכה שורה של חובות וזכויות, אשר אזרחים רבים לא תמיד מודעים אליהם, על אחת כמה וכמה כשמדובר באזרחים שלא מתגוררים בתחומי ארה”ב ולא מנהלים בה עסקים כלשהם.

הכרת זכויותיכם מחד גיסא וחובותיכם מאידך גיסא, תסייע לכם למצות את זכויותיכם וכן להימנע מקנסות וסנקציות שונות העלולות להגיע אליכם כתוצאה מאי עמידה בחובותיכם, כאשר בין הנושאים הפיננסיים בהם חשוב ומומלץ להיות בקיאים הוא נושא תכנון המס, שיכול לחסוך לכם כספים רבים וכן קנסות מיותרים.

 

לסיכום

אזרחות אמריקאית היא חלומם של אנשים רבים ברחבי העולם, כאשר המחזיקים באזרחות אמריקאית יוכלו ליהנות ממגוון זכויות, ביטחוניות, כלכליות וחברתיות, אך גם יצטרכו לתת את הדעת על החובות העומדים להם, ביניהן, חובת הדיווח והתשלום לרשויות המס.

אזרחי ארצות הברית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *