החשש העיקרי שעולה בקרב בני זוג שעתידים להתגרש נוגע לפן הכלכלי. שכן, זה ידוע שהליך מורכב זה כולל השלכות כלכליות משמעותיות עבור שני הצדדים שלוקחים בו חלק. מדריך זה יציג בהרחבה את ההשלכות הללו, כדי שתוכלו להכיר בהן מקרוב ולדעת איך אפשר להתמודד עמן באופן מיטבי. קראו את השורות הבאות בעיון רב ותהיו בטוחים שתצאו עם הכלים הדרושים לכם.

השלכה מספר 1 – חלוקת רכוש

אי אפשר לעסוק בהשלכות כספיות שנובעות מהליך הגירושין, מבלי להתעכב על הליך חלוקת הרכוש. הפרידה בין בני הזוג מצריכה חלוקה של הדברים הבאים:

  • חסכונות
  • נכסים ניידים ולא ניידים
  • ריהוט וכו’

מדובר בתהליך מורכב שעשוי להוביל לחילוקי דעות בין הצדדים (שעשויים להסלים במידה ואין לשניים הסכם ממון שנחתם מראש). במקרים מסוימים יעלה הצורך למכור את הנכסים הקיימים, כדי שניתן יהיה לחלק אותם באופן שווה. תרחיש שכזה עשוי להוביל לא פעם להפסדים כספיים מהותיים.

 

השלכה מספר 2 – תשלום מזונות

מזונות ילדים הם חלק בלתי נפרד מההשלכות הכלכליות שנובעות מהליך הגירושין. שכן, הורה שלא נחשב למשמורן צריך להעניק תמיכה כלכלית בילדים שתאפשר לספק להם את הדברים הבסיסיים הבאים:

 

  • חינוך
  • קורת גג
  • ביגוד והנעלה
  • מזון

 

חשוב לציין שאי מסירת תשלומי המזונות בזמן עשויה להוביל להשלכות משפטיות חמורות. במקרים חריגים הדבר עשוי להוביל לעונש מאסר. נדגיש שמומלץ להסתייע בשירותיו של  עו”ד גירושים  במידה ומצאתם את עצמכם במצב שכזה, כדי שתוכלו לקבל את התשלומים המגיעים לכם כחוק.

 

השלכה מספר 3 – תשלומי מס

תכירו את ההשלכה הכספית שלא מדוברת מספיק  – תשלומי המס. נסביר שאלה עשויים לבוא לידי ביטוי בעת חלוקת נכסים או מכירה של רכוש שבאים לידי ביטוי כחלק מהסכם ההמון או הסדר הגירושין. תשלומים אלה עשויים להיות גבוהים במיוחד ולגרור להפסדים משמעותיים.

 

השלכה מספר 4 – קבלת תמיכה נפשית

ההשלכה האחרונה שתוצג במדריך זה נוגעת לנפשם העדינה של בני הזוג שנמצאים בהליך גירושין. אתם בטח יודעים שמדובר במצב שמצריך התמודדות נפשית. מומחים בתחום ממליצים שלא להתמודד לבד עם הקושי, אלא לפנות לגורמי מקצוע מוסמכים. חשוב לציין שבני זוג שמתגרשים עם ילדים, צריכים להעניק סיוע נפשי גם לילדיהם שצריכים לקבל הכוונה וליווי לאורך כל הדרך. כידוע, קיומן של פגישות מסוג זה עשוי להגיע לעלויות גבוהות במיוחד.

 

השורה התחתונה – כדאי שתכינו את עצמכם להליך

עד כאן המדריך שריכז את המידע הרלוונטי אודות ההשלכות הכספיות של גירושין בישראל. בשלב זה אתם יודעים שההליך עשוי לרוקן לכם את הכיס, כך שתצטרכו להגיע אליו מוכנים מבחינה נפשית וכלכלית. נאחל בהזדמנות זו שתסתייעו בבעלי המקצוע הטובים ביותר בתחום, שיעזרו לכם לעבור את ההליך המורכב בקלות יחסית.

השלכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *