הכנה לניתוח כוללת הוראות למטופל ובדיקות שעליו לעבור לפני הניתוח. ככל שהמטופל יקפיד על מילוי ההוראות לפני ואחרי הניתוח, כך החלמתו תהיה חלקה יותר – על כך במאמר הבא.

 

מהן ההוראות הכלליות למטופל לפני ניתוח?

כאשר המטופל קובע תאריך לניתוח, סימן שניסה כבר הכל ואין אפשרות אחרת להקל על הסבל מכאבים. לדוגמה, ניתוח החלפת ברך הוא פרוצדורה אורתופדית שנעשית אצל מטופלים מבוגרים על מנת לשפר את איכות החיים שלהם ולגרום להם לתפקד בצורה נורמלית. ההוראות הטרום ניתוחיות בכל פרוצדורה ניתוחית יכללו בדיקות, צילומים ופגישה עם המרדים. כמובן שאם מדובר במרפאה פרטית יש להסדיר את התשלום עוד לפני הניתוח או לבדוק מהו הסבסוד של הביטוח הרפואי הפרטי או ביטוח קופות החולים.

החלפת ברך

תפקיד המטופל ביום הניתוח

ביום הניתוח יש למטופל תפקיד מכריע בהצלחת הניתוח. ראשית עליו להיות בצום מלא לאורך 8 שעות טרם הניתוח. כלומר, עליו להימנע לחלוטין ממזון ושתיה, לעיסת מסטיק ואף עישון. כשמדובר על ניתוח בהרדמה מקומית, על המטופל לצום 4 שעות לפני הניתוח. בנוסף, על המטופל להתרחץ בצורה יסודית לפני הניתוח ונשים אף חייבות להסיר לק מהציפורניים ולהימנע ממריחת קרמים על הפנים והגוף.

 

מה צריך להביא ביום הניתוח?

על מנת שתהליך האשפוז לפני הניתוח יהיה מהיר יש להגיע למרפאה בה יתבצע הניתוח עם כל הבדיקות והצילומים כולל הדיסקים של ה- צילומי MRI, CT וכיוצא בזה. בנוסף, חשוב להביא את מכתב ההפניה מרופא המשפחה או מהרופא המקצועי או כל מכתב אחר שקשור לניתוח. כמובן שאין לשכוח תעודת זהות לצורך זיהוי המטופל.

יום הניתוח

המלצות נוספות למטופלים

ביום הניתוח על המטופל להגיע ללא דברי ערך הכוללים כסף, כרטיסי אשראי או תכשיטים. במידה והמטופל עונד תכשיטים, מרכיב עדשות מגע או שיניים תותבות, עליו להסיר אותם לפני הניתוח ולתת אותם ואת המכשיר הנייד שלו למלווה שמגיע איתו לחדר הניתוח. על המלווה של המטופל להיות מעל גיל 18 על מנת שיסייע לו בתהליך האשפוז. בנוסף, יש לחתום על טופס הסכמה לניתוח ולהימנע מנטילת תרופות ביום הניתוח.

 

מתי מותר ליטול תרופות לפני הניתוח?

רק במידה והמטופל סובל מלחץ דם מותר לו ליטול ביום הניתוח תרופות ללחץ דם עם מעט מים למרות הצום. כשמדובר על תרופות לדילול הדם יש לקבל הוראות מהרופא לפני הניתוח. תרופות לסוכרתיים אינן מותרות ביום הניתוח. במידה והמטופל נוטל תרופות למחלות כרוניות עליו להיוועץ עם הרופא לפני הניתוח לגבי נטילתם.

בכל אופן יש להגיע לאשפוז עם כל התרופות כדי שיהיה ניתן ליטול אותן לאחר ההתאוששות. לסיכום, הצלחת הניתוח מותנית בהקפדה על הוראות הרופא לפני ואחרי הניתוח ובהגעה לביקורת לאחר הניתוח. בדרך כלל ניתוחים פרטיים כוללים גם ביקורת מבחינת התשלום אך מומלץ לוודא זאת טרם התהליך.

הכנה לניתוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *