מערכת המשפט הצבאית עלולה להיות מערכת משפט מאוד מאוד נוקשה. לרוב אנשים רבים מתקשים מול המערכת הזו לבדם, בעיקר כי מדובר במערכת מורכבת מאוד ולעיתים מאוד לא הגיונית הכוללת בירוקרטיה רבה. לכן, חשיבות של עורך דין צבאי עלולה להיות קריטית עבור אנשים רבים שהתיקים שלהם מול מערכת המשפט הצבאית מורכבת מאוד. 

 

עורך דין צבאי

למערכת המשפט הצבאית יש אפיונים שייחודיים רק לה. אחד ממאפיינים אלו הם בסדרי הדין וגם בענישה. בהתאם לכך, מומלץ לחיילים בשירות סדיר וגם בשירות קבע המתמודדים מול אישומים או חדשות פליליים כלפיהם לפנות לייעוץ וייצוג בתחום המשפט הצבאי.

ייצוג זה מומלץ שיהיה על ידי עורך דין צבאי שהוא גם עורך דין פלילי ויש לו את הידע הניסיון שמאוד הכרחיים לטיפול ויישום חוק השיפוט הצבאי.

 

אילו עבירות מתמחה עורך דין צבאי

ברגע שהפרקליטות הצבאית הגישה את כתב האישום נגד הנאשם, בית הצבאי מוסמך לדון בעניינו, להכריע, ובכך לגזור את דינו של החייל. בנקודה זו, מי שנחשב נאשם לכאורה, ידע שהוא זכאי לייצוג משפטי על ידי עורך דין צבאי, שהוא צריך להיות מומחה ובקיא בכל מה שקשור לענייני צבא.

בין אם מדובר על עבירות צבאיות כמו השתמטות, עריקות, הפקרה של נשק או שימוש בלתי חוקי בו, אלימות, הטרדות מיניות ועוד. בית הדין הצבאי ישפוט גם בנושא העבירות הפליליות כמו למשל סחר והחזקה של עבירות סמים ובין היתר גם שימוש, או סירוב לנטילה של בדירות שתן, קבלת שוחד במרמה ועוד.

 

עורך דין צבאי – מתי לפנות אליו?

ישנה זיקה מאוד ברורה המתקיימת בין עולם המשפט הפלילי לבין הצבאי. יש חשיבות מוגברת לבחירה בעורך דין צבאי והוא גם עורך דין פלילי. לעורך דין צבאי יש כלים לקראת חקירת משפטה צבאית והוא יהיה מוסמך לייצג את הלקוחות שלו במסגרת הצבאית.

פנייה אל עורך דין צבאי יש משמעות רבה ומערכת על המשך ההליך, היות ולאור תוצאות אלה יוחלט האם להגיש כתב אישום או האם לסגור את התיק. לכן, פנייה לעורך צבאי מקצועי ומיומן עלולה להיות קריטית עבורכם ומשנה גורל.

מומלץ לפנות אל עורך דין צבאי מיד עם הופעת הזימון לחקירה, כך שהנחקר יתייצב לחקירתו לאחר שקיבל את הנחיות ויש ברשותו את כל הידע שנחוץ לו על מנת להתנהל בצורה הנכונה והטובה ביותר בעת החקירה.

 

לסיכום

למערכת המשפט הצבאי יש חוקים וערכים המתאימים רק לה. עורך דין צבאי מייצג חיילים הנמצאים בשירות צבאי סדיר או בשירות קבע והם מזומנים אל בית המשפט הצבאי. עורך דין צבאי יכול למנוע קבלת עונש חמור מאוד עבור אנשים רבים, וזה יכול להיות משנה חיים וקריטי עבור נשפטים ולקוחות רבים. לכן, מומלץ עם קבלת הזימון לפנות ישר אל עורך דין מומחה ומנוסה על מנת למקסם את הסיכויים לזכייה בתיק.

עורך דין צבאי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *