אף אחד לא לומד להיות הורה. שכן, אין מקצוע “הורות” שנלמד בבית הספר היסודי או בתיכון. הדבר גורם להורים רבים לבדוק אלטרנטיבות שיאפשרו להם לקבל את כל המידע הדרוש להם במקום אחד ובזמן קצר.

במרבית המקרים, הפתרון הזה נקרא “הדרכה הורית” והוא מאפשר להורים צעירים לקבל את כל המידע הדרוש להם כדי להכין אותם אל הלידה או לאחריה. הישארו אתנו ותקבלו את כל הפרטים החשובים בנושא.

 

הרקע לכתיבת המדריך

מדריך זה נכתב לאחר ששמענו שהשכנים שלנו, זוג צעיר בני 24 בערך, הבינו שאין להם מושג איך “מתפעלים” את התינוקת שנולדה להם לא מזמן. אם אתם תוהים איך שמענו על כך, כדאי שתדעו שאנחנו לא חטטנים כלל. הם פשוט דפקו לנו בדלת וביקשו שנדריך אותם איך לבצע פעולות פשוטות כמו למשל:

  • אמבטיה
  • החלפת טיטול
  • החלפת בגדים ועוד

כשהבנו שהם צריכים לשמוע על הדרכה הורית, החלטנו לכתוב על כך מדריך מקיף שיאפשר להם ולזוגות רבים אחרים לדעת מה זה ולמה הם צריכים את זה.

 

הדרכה הורית לצעירים – במה מדובר בדיוק?

אם המליצו לכם לעבור הדרכה הורית או שקראתם על זה במקרה בתוך בלוג תינוקות, אז כדאי שתדעו במה מדובר. זהו בעצם קורס מקוצר שיכול לארוך כמה שעות בודדות או כמה מפגשים שאורכים 2 – 3 שעות בכל פעם. ההדרכה מאפשרת להורים להבין מה מצפה להם ומעניקה להם את הכלים הדרושים להתמודד עם השינוי שהם צפויים לחוות.

 

מה תלמדו בהדרכה הורית?

במהלך ההדרכה ההורית אתם תלמדו דברים חשובים מאוד. כמו למשל, איך להתמודד עם תינוק שבוכה, איך להתמודד עם תינוק שיש לו גזים בתקופת החיים הראשונה (ותשמעו גם הסברים אודות התופעה, כדי שתוכלו לדעת שאתם לא לבד). אם לא די בכך, אתם גם תקבלו מידע על אופן הקילוח של התינוק ונקודות חשובות שאתם פשוט חייבים לדעת. כמו למשל, לא להשאיר את התינוק לבד באמבטיה או ליד מקור מים ולא לכסות אותו ביותר מידי שכבות כדי להימנע מחימום יתר שעלול להיות מסוכן.

 

הדרכה הורית תיתן לכם את המפתח להצלחה

הורים רבים שעברו הדרכה הורית בעבר ציינו כי הנוכחות בהדרכה זו אפשרה להם לדעת איך להתנהל אל מול הסיטואציה החדשה שפקדה אותם. לדבריהם, זה לא באמת היה מושלם. כמובן שהיו מה דברים פה ושם שהם לא ידעו, אבל תמיד יכלו לפנות אל מנחה הסדנה ולשאול אותו שאלות במייל. כך שהסדנה העניקה להם לא רק כלים, אלא גם ביטחון.

 

כמה מילים לסיום המדריך

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל הפרטים החשובים על הדרכה הורית להורים צעירים. עכשיו, יש לכם את כל המידע שאפשר לכם לדעת למה ההדרכה הזו חשובה כל כך. כך שנותר לנו לאחל לכם שתעברו את הקורס ותקבלו את הכלים.

אמא מנשקת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *