בימים האחרונים גילינו שהגיעו אל הבניין שלנו אורחים חדשים ולא רצויים. מדובר בלהקה של עכברים ומשפחת חולדות שהתמקמו בקומת הקרקע. הם נהנים משאריות האוכל שדיירי הבניין זורקים בחדר האשפה הסמוך. עובדה זו גרמה לנו ליצור קשר עם בעל מקצוע ולבקש ממנו לבצע הדברה נגד עכברים וגם חולדות. חשבנו שיהיה לנו קשה למצוא מדביר שמבצע הדברה כנגד שתי החיות הללו וגילינו עובדה מעניינת. הישארו אתנו ותגלו מה ההבדל בין ההדברות האלה.

 

בואו נתחיל מהבסיס ונבדיל בין חולדה לעכבר

השכנה שלנו צעקה “חולדה! חולדה” בקולי קולות כשהיא ראתה עכבר קטן. כל הבניין שמע אותה והתעסק בעיקר בלהסביר לה את ההבדל בין חולדה לעכבר, במקום להתמקד בעובדה כי יש צורך בהזמנת מדביר. אנחנו הבנו שיש פה עניין שחשוב להתעכב עליו לכמה רגעים, כדי להעלות את המודעות בנושא.

שכן, מדובר בשני מכרסמים שעל פניו, נראים די דומים. מי שראה את השניים אחד אל מול השני ידע לומר כי החולדה היא גדולה הרבה יותר וגם כבדה. העכברים לעומת זאת הם קלילים יותר. שניהם יכולים להגיע אל הבית שלכם ולבצע נזקים שעדיף להימנע מהם. שכן, לשניים יש שיניים חזקות וחדות שיכולות לחתוך חומרים שונים.

מה ההבדלים בין הדברת עכברים לחולדות

מה ההבדלים שבאים לידי ביטוי בהדברת שני המזיקים הללו?

שוחחנו עם לוכד עכברים מקצוען בתחום וביקשנו לדעת מה ההבדל בין השניים מבחינת ההדברה. מסתבר שאין הבדל. שכן, החומרים שמרחיקים את העכברים והחולדות הם זהים. ראוי לציין כי במקרים מסוימים, במידה ותתבצע פעולה נוספת, מלבד ההדברה, היא תהיה שונה.

 

מה ההבדלים בפעולות שעשויות לבוא לידי ביטוי טרם ההדברה?

אם הזמנתם בעל מקצוע שציין בפניכם כי עליו לבצע פעולות נוספות מלבד פיזור חומרי ההדברה, עליכם לבדוק כי הוא יודע מה הוא עושה. שכן, מי שבקיא בתחום, ידע לפעול באופן מסוים כלפי חולדות ובאופן אחר כלפי עכברים. הרי החולדות ידועות כחכמות במיוחד והן עשויות להבחין בניסיונות לתפוס אותן. ההבדל העיקרי בא לידי ביטוי בהחבאת המלכודת ובשימוש במאכלים שאהובים על החולדות במיוחד.

מה ההבדלים בין הדברת עכברים לחולדות

בחירה במדביר איכותי

אם אתם רוצים להיות בטוחים לגמרי כי ההדברה תאפשר להביא להרחקה לצמיתות של העכברים והחולדות, עליכם לבחור במדביר איכותי. ההמלצה שלנו היא לפנות אל דיירים שמתגוררים בבתים סמוכים או לקרובי משפחה שהסתייעו במדביר בעבר ולבקש מהם את חוות דעתם. שימו לב שאתם פונים אל אנשים שאתם סומכים על דעתם. תבקשו לדעת את הפרטים הבאים בנוגע לבעל המקצוע המדובר:

  • האם יש לו הסמכה בתחום?
  • האם הוא ביצע את ההליך באופן בטוח?
  • האם העכברים והחולדות נעלמו מן המקום?

 

כמה מילים לסיום המדריך

עד כאן המדריך שהכיר לכם את ההבדלים שבאים לידי ביטוי בין עכברים לחולדות. בשלב זה אתם יודעים כי ההבדלים לא נוגעים באופן ישיר לאופן ההדברה.

מה ההבדלים בין הדברת עכברים לחולדות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *