נכות כללית מוכרת במדינת ישראל על ידי המוסד לביטוח לאומי ואנשים אשר מוכרים כבעלי נכות כללית זכאים לסיוע עקב כך. על מנת לקבל את ההכרה בנכות ובהמשך לכך את הסיוע מהביטוח הלאומי תדרשו ראשית להגיש טופס תביעה לנכות כללית אל הביטוח הלאומי. את הטופס ניתן להגיש דרך אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי ומומלץ למלא אותו בסיועו של עורך דין המתמחה בתחום.

 

מסמכים שנדרש לצרף

עוד טרם ניגשים למילוי הטופס עצמו כדאי להתחיל במלאכת איסוף המסמכים הנדרשים למילוי הטופס אשר הם חלק בלתי נפרד  ממילוי התביעה וחסרונם יביא לעיכוב בהליך עד אשר יתקבלו.

  1. מסמכי מצב רפואי – סיכומי מחלה אשר ישקפו את המצב הרפואי בו אתם נתונים כולל כול מסמך רפואי אשר מפרט זאת כדוגמת טיפול שעברתם או תרופה שאתם נוטלים.
  2. מסמכי שכר – על מנת לקבוע כשירות לעבודה ולאמוד פגיעה בעבודה יש לצרף תלושי שכר מ-15 החודשים שקדמו לתביעה. בנוסף, הכנסות מביטוח בשל האירועים הרפואיים שחוויתם או דמי מחלה בעקבות כך שניתנו מהמעסיק.

 

תוכן טופס התביעה

טופס התביעה כולל כמה סעיפים אשר מחובתכם למלא ולבסוף לצרף את כול המסמכים אשר פורטו לעיל.

  1. פרטים אישיים – בדומה לכול טופס ממשלתי אחר כדוגמת כתובת מגורים, פרטי קשר כמו טלפון וכתובת מייל.
  2. פרטי שכר – פירוט על המצב התעסוקתי שלכם ב-15 החודשים הראשונים כדוגמת היקף העבודה, הכנסה ברוטו או שתתבקשו להסביר מדוע לא עבדתם בתקופה המצוינת.
  3. פירוט על הנכות – בחירה מתיבות סימון אילו בעיות רפואיות יש לכם מתוך אלו אשר מוכרות על ידי הביטוח הלאומי כדוגמת מחלות לב, סרטן או ליקויי שמיעה וראייה. לאחר מכן מענה על שאלות נוספות בהקשר לסיבה לנכות כדוגמת נכות מתאונת דרכים.
  4. פרטי ייצוג – כפי שיפורט בהמשך תוכלו לבחור בעורך דין אשר ייצג אתכם בכול ההליך וגם עבורו יש סעיף למילוי פרטיו.
  5. פרטי חשבון בנק
  6. למילוי המעביד – בסוף התביעה ישנם כמה סעיפים למילוי המעסיק שלכם אשר ימלא יאשר את כול שכתבתם ויפרט עוד על הפסקת העבודה שלכם בעקבות הנכות בנוסף לפירוט של כול הכספים ששולמו לכם במהלך התקופה המצוינת כוללת תוספות הבראה או דמי מחלה.

 

בחירה בייצוג בתביעה

אחת ההמלצות העיקריות של מדריך נכות כללית הוא לשלב עורך דין בכול הליך הגשת טופס התביעה לנכות כללית. בהמון מקרים הליך התביעה מול הביטוח הלאומי לא כול כך פשוט ומביא לכדי מורכבות ובירוקרטיה רבה אשר סביר שאנשים עם נכות כללית אשר רק נכנסה לחייהם פחות עם פנאי להתעסק בכך ועל כן, השאירו את העבודה למקצוענים והתרכזו אתם בהחלמה ושיקום, הם כבר יעשו את העבודה.

נכות כללית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *