הטיפול של חברת נובוקיור בגידולים סרטניים במוח נעשה על ידי מכשיר האופטיון באופן לא פולשני. המכשיר מחובר עם אלקטרודות לקרקפת, על מנת לשבש את השדות החשמליים של התאים ולמנוע את ההתפצלות של התאים הסרטניים. במאמר זה נעסוק באופן שבו המכשיר פועל, מהם המגבלות שהוא מטיל על המטופלים וכיצד ניתן לנהל חיים רגילים בעת השימוש בו. על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

מכשיר האופטיון

המכשיר פותח לטפל בגידולי גליוסלסטומה במוח. המכשיר מייצר שדות חשמליים מתחלפים, בתדרים מותאמים בעוצמות נמוכות  והדבר משבש את תהליך השכפול המהיר של התאים הסרטניים. הטיפול צריך להיות רציף ומתמשך במשך מרבית שעות היממה, על מנת לבלום את תהליך החלוקה והשכפול של התאים הסרטניים. עוד על המכשיר הייחודי של נובוקיור ראו כאן.

 

השימוש במערכת אופטיון

כאמור, טיפול בשדות חשמליים באמצעות מכשיר האופטיון מחייב שימוש רצוף וממושך במערכת. את המכשיר ששוקל כ-1.4 ק”ג יש לשאת לכל מקום ולדאוג היטב שהסוללות הנטענות יהיו מלאות כאשר לא נמצאים ליד שקע חשמל. יש גם צורך בגילוח של עור הקרקפת מדי כמה ימים, על מנת שהמגע של האלקטרודות עם העור יהיה מיטבי.

 

מגבלות ואתגרים

המגבלות על החיים בעת השימוש במכשיר נובעים מהצורך שהטיפול יכלול את מרבית שעות היממה. אין להרטיב את האלקטרודות ואין להשתמש במכשיר באמבטיה, בים או בבריכה. ניתן עם זאת לטייל ולעשות פעילות ספורטיבית אך הדבר נעשה תוך שימוש מכשיר, נשיאתו והקפדה על טעינה והחלפה סדירה של האלקטרודות.

 

החלפה במועד של האלקטרודות

את מערכי המתמרים יש להחליף בכל 3-4 ימים. תדירות ההחלפה תלויה ברמת ההזעה של כל מטופל כמו גם בקצב הגדילה של שיער  הראש. צמיחת השיער פוגעת במגע בין מערכי המתמרים לבין הקרקפת והדבר יכול לפגוע ביעילות האיפול. כאשר המערכת אינה מיטבית תופעל אזעקת התראה. הדבר יכול להעיד כי יש צורך להחליף את מערכי המתמרים או להסתפר.

 

תופעות לוואי בעת הטיפול

המכשיר פוגע בתאים הסרטניים בממוקד. לשימוש במכשיר עלול להתלוות גם גירוי מקומי וגרד בעור הקרקפת באזור שמתחת למערכי המתמרים. לעיתים המטופלים גם סובלים מכאבי ראש בהם ניתן לטפל באופן תרופתי. תחושת חום או עקצוץ מקומיים עשויה להופיע בעיקר כאשר אין מגע מיטבי בין הקרקפת לאלקטרודות או בזמן פעילות גופנית והמכשיר לרוב יצפצף במקרה זה.

 

חיים מלאים ועשירים

לסיכום הנושא, חשוב להבין שהחיים בתקופת הטיפול לא יהיו רגילים לגמרי מכיוון שהמכשיר מגביל את המטופלים אשר חייבים להיות מחוברים אליו. עם זאת ניתן לנהל חיים מלאים ועשירים, תוך הקפדה על השימוש הרציף תוך כדי. ישנו גם קושי מבחינה של נראות ובולטות במרחב הציבורי ויש להתרגל לכך. ניתן להתאים כובעים או פאות שמסתירות חלקית.

פאזל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *