טיפול שורש נחשב לטיפול שרבים חוששים ממנו. שכן, זה ידוע שמדובר בהליך שעשוי לקחת זמן מה וגם להביא לכאב במקרים רבים. יצאנו לבדוק את כל הפרטים החשובים על טיפול שורש, כדי להבין מה הם הגורמים שמובילים לביצוע שלו ואיך בכלל הוא מתבצע? אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולהכיר בכל המידע שרציתם לדעת בנושא, אבל לא ידעתם את מי לשאול.

 

טיפול שורש – מה גורם לו להתרחש?

מי שמצאו את עצמם יושבים על מיטת הטיפולים של רופא השיניים לאחרונה, יודעים כי טיפול שורש בא לידי ביטוי בגלל טיפול לקוי בשיניים. לא כולם יודעים מה בדיוק עומד מאחורי הטיפול הלקוי. אנחנו בדקנו את העניין באופן מעמיק וגילינו שמי שלא מצחצחים את השיניים בתדירות גבוהה (או מי שמצחצחים את השיניים, אבל לא בהתאם להנחיות של השיננית), מוצאים את עצמם לא פעם מבצעים טיפולי שורש.

הסיבה לכך נובעת מעששת שמתפתחת על השיניים. מדובר בעצם בשאריות של מזון שנותרות על השן לזמן ממושך. הימצאות השאריות מביאה ל”אכילה” של השן ובסופו של דבר, גורמת לחור עמוק שמגיע עד למוך השן, האזור הפנימי של השן. ברגע שנוצר חור גדול שכזה, אנו מרגישים כאב חד בשן שאינו עובר. כאב שמוביל אותנו אל רופא השיניים שמבשר לנו כי עלינו לעבור טיפול שורש בהקדם האפשרי.

טיפול שורש

איך טיפול שורש מתבצע? – השלב ה – 1: הוצאת המוך מפנים השן

עכשיו אתם יודעים מה גורם לכם להגיע אל רופא השיניים כדי לעבור טיפול שורש. כך שעכשיו נותר לכם להבין איך הטיפול מתבצע. אנו יודעים כי הסבר מעמיק אודות ההליך יכול להביא להקלה בחרדה שאתם חווים. לכן, נסביר לכם שבתור התחלה, רופא השיניים מנקה את החלק הפנימי של השן ומוציא משם את המוך.

 

איך טיפול שורש מתבצע? – השלב ה – 2: ניקוי פנים השן והתעלות

בשלב זה הרופא מנקה את פנים השן היטב וגם את כל התעלות שנמצאות בתוכה. חשוב מאוד לבצע את השלב הזה בדיוק רב, כדי שניתן יהיה לדעת שבסופו של דבר, השן נשארת נקיה ללא כל שאריות בתוכה.

 

איך טיפול שורש מתבצע? – השלב ה – 3: סתימת התעלות

בשלב השלישי והאחרון, רופא השיניים סותם את התעלות עם חומר חזק ומיוחד. ראוי לציין כי חומר זה עשוי להיות זמני בלבד. כך שרופא השיניים צפוי להזמין אתכם לביקור נוסף במרפאה. במהלכו, החומר הזמני יוחלף בכתר או בחומר אחר שישמור על השן שלכם בריאה לזמן ממושך.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה הם הגורמים שמביאים אותנו לטיפול שורש אצל רופא השיניים. כעת, אתם יודעים גם איך מתבצע הטיפול, כך שאתם יכולים לשמור על השיניים שלכם ולהפחית את הסיכוי שתצטרכו לעבור את ההליך המורכב שוב ושוב.

טיפול בתעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *