פטור ממס הכנסה דורש הליך יחסית קצר ובו תצטרכו להגיש טפסים, לשלם אגרות ולדעתנו גם להתכונן לוועדה הרפואית כדי שההליך יהיה הכי קצר שאפשר מבלי הצורך לערער ולגשת שוב. רוצים להיות מוכנים לקבל את הפטור שלכם ממס הכנסה? המשיכו לגלול.

 

מי הזכאיים לפטור ממס הכנסה על פי חוק?

פטור ממס הכנסה במדינת ישראל ניתן למי שנקבעו לו 90% נכות לפחות, האחוזים יכולים להיות משוקללים על פי כמה ליקויים. הנכות יכולה להיות צמיתות או לתקופה זמנית של מעל 185 ימים. מי שנקבעו לו אחוזי נכות של 75% יהיה זכאי להקלות במס קופות הגמל בלבד. אם יש לכם יותר מליקוי אחד, ישנו מחשבון המיועד לחישוב אחוזי נכות באתר של הביטוח הלאומי.

 

איך ניתן להגיש בקשה?

בכדי שהמוסד לביטוח לאומי יבדוק את הזכאות שלכם לפטור, עליכם למלא ולהגיד את הטפסים הבאים:

  • טופס 169 א’ – מס הכנסה: טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות.
  • תשלום אגרה של הועדה הרפואית: בסך של 659 ש”ח (את האגרה ניתן לשלם באתר או במשרגי השומה או בסניף של ביטוח לאומי).
  • מסמכים רפואיים המציגים ומאשרים כל לירוי שבעבורו אתם מבקשים לקבוע את אחוזי הנכות שלכם. מומלץ לצרף על פי האבחנה הרפואית.
  • יש לצרף גם מסמכים או אישורים על אחוזי נכות שנקבעו לכם על פי ועדות אחרות של ביטוח לאומי, למשל במשרד הבריאות או משרד הביטחון וכו’.

את המסמכים יש להגיש לפקיד שומה בסניף מס הכנסה באזור מגוריך. לאחר קבלת המסמכים מרשות המיסים, ביטוח לאומי יזמנו אתכם לוועדה רפואית.

 

איך הולכת הבדיקה בוועדה הרפואית לצורך פטור ממס הכנסה

לפני שתכנס לחדר הועדה, רופא מומחה ומזכיר הוועדה יבחנו את המקרה שלכם. בכניסה לחדר הועדה יש להגיש תעודה מזהה עם תמונה (דרכון\ תעודת זהות\ רישיון נהיגה). יש להציג את הבקשה בפני הרופא הנוכח ותתבקש לחתום על טופס המאשר את תלונתך והסכמתך להיבדק על ידי הרופא.

הרופא ישאל אותך מספר שאלות ואם יעלה צורך גם יבצע בדיקה גופנית מתאימה. עם סיום הבדיקה הרופא יקבע את החלטתו. ההחלטה בצירוף שאר המסמכים יועברו למס הכנסה. מס הכנסה ישלחו לך מכתב עם ההודעה על קבלת הבקשה שלכם או דחייתה.

 

האם ניתן לערער על החלטת הרופא בוועדה הרפואית?

ניתן לערער על ההחלטה של הועדה הרפואית בתוך 45 ימים מקבלת ההחלטה. את הערעור ניתן להגיש לפקיד שומה במס הכנסה ויהיה עליכם לשלם 950 ₪ בעבור הערעור. את התשלום ניתן לשלם באתר של הביטוח הלאומי או לקבל שובר לתשלום במשרדי השומה או לשלם בסניף ביטוח לאומי קרוב לביתכם. חשוב לציין כי גם אתם וגם מס הכנסה יכולים ורשאים לערער על החלטת הועדה הרפואית.

מס הכנסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *