מרפסת היא חלל פוטנציאלי בבית שלרוב מתבזבז. הרבה אנשים פשוט מדלגים על האזור הזה, מנקים אותו פעם ב… ועיקר הבילוי בו היא בדיקת מזג האוויר. לא חבל? המרפסת היא חלק בלתי נפרד מהבית, ואפשר לנצל אותה בצורה חכמה ויעילה. ריכזנו עבורכם כמה טיפים.

 

מה המטרה?

לפני הכל, כדאי להבין מה מטרת המרפסת, מה סדר הגודל שלה מאפשר. חלק מהאנשים מייעדים את המרפסת לקפה ועיתון של בוקר, חלקם רוצים לקיים שם ארוחות ערב משפחתיות, ישנם אנשים שירצו ליצור פינת משחק לילדים, ואנשים מסוימים ירצו שהמרפסת תשמש לכל המטרות האלו – פעם כך ופעם כך. לאחר שנבין מהי מטרתנו נוכל להתחיל לעצב אותה כך שתתאים לצרכים שלנו.

 

מדפים גבוהים

לרוב, למרפסת אין מטראז’ גדול, לכן כדאי להשתמש בשטח שלה בחוכמה. מעבר לכך שמדפים תלויים יכולים להוסיף דקורציה יפה למרפסת שלכם, יש בהם גם אפיון פרקטי. אפשר להניח על המדפים התלויים את האובייקטים שתרצו שיהיו במרפסת, כמו ספרים, קפה ועוגה, עציצים ועוד… ועדיין לנצל את הרצפה שלה באופן מיטבי.

 

רהיטים מתקפלים

כפי שאמרנו, המרפסת יכולה לשמש למגוון סיטואציות – חלקן מצריכות יותר ריהוט וחלקן פחות. ריהוט מתקפל מייצג דבר דינמי, שאפשר להתאים לפי הצורך של הסיטואציה. למשל, כיום ישנם שולחנות שיש בהם כמה פונקציות של גודל – אם פותחים אותם בצורה מקסימלית הם יכולים להכיל ארוחה משפחתית, ואם מקפלים אותם לגודלם המינימלי הם מתאימים ליחיד/זוג לקפה של בוקר.

 

מעט זה הרבה

מאחר ומרפסת היא חלל קטן יש נטייה לרהט אותה בעזרת רהיטים קטנים שכביכול מותאמים לממדים שלה, אך ההפך הוא הנכון. רהיטים קטנים עלולים ליצור תחושה של אי סדר ועומס. לכן, ספה אחת גדולה למשל, יכולה ליצור תחושה יותר מאורגנת מאשר שלושה כיסאות קטנים יותר. במקרה הזה, גדול זה דווקא מינימלי.

 

התאמה למזג האוויר

אמנם מרפסת היא חלק מהבית, אך חלק חיצוני. לכן, השהות בה מושפעת מתנאי מזג האוויר. ראשית, כדאי לרהט את המרפסת ברהיטים המותאמים לאוויר הפתוח, רהיטי בית עלולים להיהרס ולהישחק מאוד בקלות בשל חוסר עמידותם לחוץ. בנוסף, ניתן לסגור את המרפסת ולבודד אותה ממזג אוויר חורפי/שמש קופחת. חברת טרנקילו מציעה עבורכם פתרון לקירוי המרפסת – שמשונית.

 

בהירות ואור

כדי לשוות למרפסת שלכם מראה ותחושה של מרחב כמה שיותר רחב ופתוח, כדאי להשתמש בתאורה טובה ובצבעים בהירים – לריהוט, לריצוף, ולחיפוי הקירות. כמו כן, מעקה זהירות שקוף או בעל מרווחים עשוי לתת תחושה מגדילה ומרווחת למרפסת שלכם.

 

לסיכום

עיצוב נכון ויעיל של המרפסת יכול לעשות את ההבדל בין חלל מוזנח ושולי בבית, לבין אזור נוסף  המספק בילוי מרכזי. בעזרת חשיבה נכונה ופרקטית, תוכלו להפוך גם את המרפסת הקטנה ביותר לחלל נעים שכיף לשהות בו. בהצלחה!

“` איך לנצל את המרפסת בצורה חכמה יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *