אין ספק כי חתול חדש במשפחה יכול להוסיף לא מעט אושר לבני הבית. החתול מוסיף אנרגיות חיוביות ויכול להוות מקור מצוין לנחמה ושעשוע. רוב האנשים נהנים ללטף ולהתכרבל עם החתול שלהם וכמובן שהילדים נהנים לשחק איתו עם כדור או חכה.

אך חשוב לזכור כי החתול החדש שלכם זקוק לטיפול אחראי, הכולל ביקורים אצל הווטרינר וכמובן הקפדה על תזונה טובה, מים נקיים וארגז חול נקי. במאמר זה נספק לכם טיפים ועצות בנוגע לבחירת האוכל המושלם ביותר לחתול החדש שלכם.

 

מה חשוב לדעת לגבי בחירת אוכל לחתול?

האוכל שהחתול שלכם אוכל משמש אותו לתפקוד התקין של הגוף שלו. מזון מאוזן ומזין יכול למנוע מחלות ולהבטיח לחתול שלכם איכות חיים גבוהה יותר. המזון משפיע על מאזן החיידקים במערכת העיכול של החתול, דבר שמשפיע לא רק על משקל הגוף, אלא גם על מצב הרוח שלו (בדומה להשפעת המזון שאנו אוכלים על מערכת העיכול שלנו).

כמו כן, המזון משפיע כמובן גם על מצב הפרווה והעור של החתול, כך שמזון ברמה גבוהה יבטיח לכם פרווה מבריקה ועור בריא, בעוד שמזון פחות איכותי יגרום לנשירה מוגברת ולמחלות עור שונות. מזון עשיר בחומצות שומן חיוניות יפחית נשירה ויבטיח לחתול שלכם פרווה מבריקה ונעימה יותר למגע, ללא שום חשש לעור יבש ולקשקשים. חלק מהחתולים סובלים מרגישות ואלרגיות, לכן הם יצטרכו שתקנו להם אוכל היפואלרגני לחתול.

מזון חתולים

כיצד לבחור אוכל איכותי לחתול שלכם?

  1. גיל החתול – יש להתאים את האוכל לגיל של החתול החדש שלכם, מאחר וגורים זקוקים למזון מזין ועשיר יותר, מאשר חתולים מבוגרים שזקוקים למזון קליל יותר. כמו כן, חתולים מסורסים ומעוקרים זקוקים למזון דיאטטי יותר, מאחר והם נוטים לסבול מהשמנת יתר, לכן מראש יש להתאים את המזון לצרכי הגוף שלהם.
  2. אחוז שומן – חלק מהחתולים יזדקקו למזון המכיל אחוזי שומן גבוהים יותר, במיוחד כאשר מדובר על חתולים צעירים או חתולים שמתאוששים ממחלה או פציעה. מצד שני, חתולי בית יזדקקו לרוב למזון עם אחוזי שומן נמוכים יותר, על מנת לשמור על משקל הגוף ולהימנע מהשמנת יתר.
  3. רכיבים – חלק מסוגי המזון מכילים רכיבים איכותיים יותר, הכוללים חלבון שמקורו מהחי. ברוב המקרים עדיף לבחור בחלבון שמקורו בדגים, מאחר והם נחשבים לפחות אלרגניים מעוף או הודו. מצד שני, אם החתול שלכם אינו רגיש, אין שום בעיה לבחור מזון שמבוסס על כבש, ארנבת וכדומה. שימו לב שהרכיבים הראשוניים ברשימת הרכיבים כוללים חלבון מהחי, מאחר ומזונות פחות איכותיים יכילו בעיקר תירס, חיטה ותוצרי לוואי של תעשיית הבשר.

 

לסיכום

מזון איכותי לחתול החדש שלכם חייב להכיל רכיבים איכותיים ולהיות מותאם לגיל ולצרכים הייחודיים של החתול. שימו לב לאחוזי השומן ולמקור החלבון וכמובן שיש להתחשב ברגישות של החתול שלכם למזון מסוים.

חתול חדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *