אובדן חוש המגע, בין אם הוא מלא ובין אם חלקי מהווה עילה לתביעה על תאונת עבודה במידה והנזק הוא תוצאה שהתרחשה במקום העבודה. מה צריך לעשות במקרה כזה – על כך במאמר הבא.

 

מהו אובדן תחושת המגע?

אובדן חוש המגע במקום העבודה יכול להיות תוצאה של מגע עם חומרים מסוכנים, כוויות ממכשירים, נפילת ציוד כבד וכד’. מדובר על מצב חמור שהתוצאות שלו בלתי הפיכות. כלומר, אדם החווה אובדן של חוש המגע בגפיו או בחלק מהם, מתקשה לתפקד, מאבד את כושר העבודה ואת כושר ההשתכרות שלו. הנזק מגביל את הנפגע מלעבוד גם בעבודות אחרות המתאימות להשכלתו ולכישוריו ולכן הוא יצטרך סיוע כלכלי.

 

הגשת תביעה על אובדן תחושת המגע

מאחר ואובדן תחושת המגע הוא תוצאה שנגרמה בעבודה בעקבות רשלנות או תאונה ניתן להגיש תביעה. תביעה תאונת עבודה מופנית למוסד לביטוח לאומי ובמקרים של רשלנות המעסיק ניתן אף לתבוע אותו ישירות. גם אם אובדן תחושת המגע הוא תוצאה של תאונת דרכים בדרך או בחזרה מהעבודה התביעה תיחשב לתאונת עבודה.

 

מה עושים בתביעה של אובדן תחושת מגע?

לפני הגשת תביעה על תאונת עבודה לביטוח הלאומי יש לדווח למעסיק ולבקש ממנו שימלא טופס לנפגעי עבודה עבור הביטוח הלאומי. לאחר מכן יש לקבל טיפול רפואי ולשמור את המסמכים הרפואיים המתעדים את המקרה ואת הקשר של הממצאים הרפואיים לתאונת העבודה. חשוב לקבל חוות דעת של נוירולוג מומחה לגבי פגיעה בעצבים, לתעד את הפגיעה ולאסוף פרטים של עדים שנכחו במקום התאונה.

שמרו על הקבלות של כל ההוצאות הרפואיות והנסיעות ומלאו את טופס התביעה לביטוח הלאומי. את התביעה ניתן להגיש עד 3 חודשים דרך האתר המקוון בצירוף המסמכים הרפואיים וכל האישורים הרלוונטיים על מנת לקבל את דמי הפגיעה. בנוסף, כדי שיקבעו לכם דרגת נכות ותקבלו קצבת נכות, הגישו גם תביעת נכות כללית.

אם יש לכם ביטוח אובדן כושר עבודה או ביטוח תאונות אישיות תוכלו לתבוע גם את הביטוחים האלו על מנת למצות את כל זכויותיכם. ישנם אף מקרים בהם אובדן תחושת המגע נפגע עקב רשלנות של נהלי עבודה או רשלנות של המעסיק ואז ניתן לתבוע אותו על נזקי גוף.

 

איזה סיוע תצטרכו לקבל?

מאחר שמילוי תביעות לביטוח הלאומי ולביטוחים פרטיים מורכב מומלץ לקבל סיוע מעורך דין תאונות עבודה שינחה אתכם או ימלא עבורכם את הטפסים. הוא יבדוק אילו ביטוחים יש לכם והאם הפוליסות מקנות לכם זכות לתביעה. בנוסף, הוא ילווה וייצג אתכם בוועדות הרפואיות לקצבת נכות כללית ובמידת הצורך גם בבית המשפט. זכרו – אתם לא לבד עם הסבל שלכם ומגיע לכם לעמוד על הזכויות שלכם. לפיכך, רק עורך דין מקצועי ובקיא בתחום יוכל לסייע לכם.

תאונה תביעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *